Jen za první den firma prodala 300 000 tabletů, za první měsíc milion a než přišla druhá generace iPadu, tak dokonce přes 15 milionů kusů. Od té doby se velký iPad dočkal ještě pěti nástupců a přibyly tři menší varianty. Celkově už firma prodala přes 225 milionů iPadů.
S iPadem ale vyrostla také konkurence. V roce 2011 představil Google systém Android Honeycomb optimalizovaný pro tablety, o rok později se přidal Microsoft, který vydal Windows 8, jenž byly na tablety orientovány možná až příliš. A trh začal růst. Jen loni se podle IDC prodalo okolo čtvrt miliardy tabletů, byť tempo už spíš klesá nebo stagnuje, protože si lidé začali místo tabletů kupovat velké smartphony.
Ale zpět k prvnímu iPadu. Byl to docela macek, přestože měl stejně jako loňský iPad Air 2 9,7" displej, v pase byl dvakrát tlustší a vážil 680 g, v 3G verzi dokonce 730 gramů. Displej byl od začátku povedený. Dotykový IPS s pěknými barvami a rozlišením 1024 × 768 px tehdy Apple prezentoval jako ideální zobrazovadlo pro web a knihy. Však také s prvním iPadem představil také službu iBooks.
Uvnitř tikal čip Apple A4 (jednojádrový Cortex-A8 s taktem 1 GHz), stejný ale s nižší frekvencí byl v iPhonu 4. Tablet měl 256 MB RAM a prodával se s 16/32/64GB úložištěm. Apple tehdy nevěřil, že by někdo chtěl s tabletem fotit, takže iPad přišel bez obrazového snímače. Loňský Air 2 přitom fotí parádně a Apple na tiskovce přiznal, že lidi s velkými plackami zkrátka fotit chtějí.
První Air byl dostupný jen v černé-stříbrné barvě a v nejlevnější verzi stál 599 dolarů. Dnešní verzi si koupíte ve třech barevných provedeních a v základu stojí už jen 499 dolarů.
Čtěte také:
via Wikipedia