15 věcí, které o Facebooku možná nevíte, ale Zuckerberg o vás ano

14. 6. 2018

Sdílet

 Autor: gettyimages

Facebook ve své zprávě s odpověďmi na otázky amerického senátu přiznal, že shromažďoval informace o počítačích, telefonech a připojených zařízeních včetně myši, což prý sloužilo k lepší nabídce personalizovaný obsah a samozřejmě i reklamy. Facebook ve zprávě uvedl, že sledování pohybu myši vedlo k vylepšení algoritmu rozpoznávající člověka od bota, a také k rozpoznání, kdy je okno s Facebookem na popředí a kdy na pozadí. Na této technologii přitom pracuje minimálně od roku 2013, ale nikdy neoznámil, že by ji reálně nasadil. Je ovšem pravděpodobné, že podobné sledovací technologie mají i jiné weby, byť zřejmě v menším rozsahu.

Zuckerberg: „Sledujeme pohyb kurzoru vaší myši“

"We collect information from and about the computers, phones, connected TVs and other web-connected devices users use that integrate with our Products, and we combine this information across different devices users use."

foto: gettyimages

Facebook ve zprávě současně přiznal, že shromažďuje informace o operačním systému, verzích softwaru, úrovni baterie, síle signálu či volném místě v telefonu. Během slyšení v Kongresu Mark Zuckerberg popřel, že by Facebook využíval ke sledování uživatelů mikrofon.

Čtěte: Jak Zuckerberg (ne)vysvětlil ochranu uživatelských dat

Přesto Facebook vlastní patent, který dokazuje, že aplikace používá rozeznávání hlasu přes mikrofon pro účel vylepšení News Feedu. Zuckerberg také popřel, že by vytvářel stínové profily lidí, kteří na jeho síti nemají účet. Následující informace o vás ale Facebook podle zprávy zjišťuje:

facebook-opravneni-1 facebook-opravneni-2 facebook-opravneni-3

Facebook sleduje…

  1. Facebook sleduje, jaká zařízení používáte pro přístup na internet. Zjišťuje značku telefonu, tabletu či počítače. Současně sleduje verzi operačního systému a typ prohlížeče.
  2. Facebook sleduje pohyb kurzoru myši při interakci s jeho webovou aplikací. Podle Zuckerberga to slouží k lepšímu rozlišení reálného uživatele od bota.
  3. Facebook sleduje aplikace a soubory, které používáte s jeho sítí. Společnosti to pomáhá naučit se, jaká jsou vaše oblíbená zařízení a opět to ovlivňuje reklamy.
  4. Facebook sleduje, jestli a kdy máte okno s Facebookem na popředí, nebo na pozadí.
  5. Facebook sleduje sílu signálu vašeho smartphonu i Bluetooth.
  6. Facebook sleduje, jakého máte operátora a přes jaké sítě (Wi-Fi i pevné) se připojujete
  7. Facebook sleduje také názvy okolních Wi-Fi sítí a zjišťuje, zda jste v pohybu, nebo si jej prohlížíte na jednom místě.
  8. Facebook sleduje vaše ostatní zařízení, která jsou ve stejné síti, respektive informace o nich. Podle Zuckerberga to má pomáhat například ve streamování videa do televizoru.
  9. Facebook sleduje úroveň stavu baterie vašeho smartphonu. Zuckerberg tvrdí, že to pomáhá zjišťovat, jaký dopad má aplikace Facebooku na stav akumulátoru. Podle studie univerzity v Princetonu lze ale podle stavu akumulátoru sledovat uživatelům pohyb po webu.
  10. Facebook sleduje, kolik máte volného místa na všech zařízeních s jeho aplikací.
  11. Facebook sleduje nejen typ webového prohlížeče, ale i všechny pluginy, které máte nainstalované.
  12. Facebook sleduje, jakou máte rychlost připojení k internetu. Vedle informace o operátorovi to slouží k reklamě – pokud jste na pomalém připojení, můžete ve větší míře dostávat reklamy nabízející například LTE.
  13. Facebook sleduje interakci s jinými weby, na kterých je nějaký prvek Facebooku. Třeba přihlašování „with Facebook“ nebo i jen tlačítka „Like“. Ani je nemusíte použít a Facebook využije informace o tom, jaké weby navštěvujete k reklamě.
  14. Facebook sleduje vaše Devide ID, neboli unikátní kód používaného zařízení. Mimo jiné mu pomůže vás lépe identifikovat na jiných webech.
  15. Facebook sleduje, kdy na síti něco sdílíte a kdy příspěvky komentujete, pomáhá mu to vytvářet přesnější obraz o vaší osobě.

 

bitcoin školení listopad 24

 

Autor článku

Nadšenec do notebooků a příznivce kompaktních smartphonů. Najdete mě na Twitteru nebo LinkedInu.