Mluvčí Alzy Patricie Šedivá na dotaz Cnews.cz řekla, že audio a video služby v rámci předplatného Premium byly málo využívané a firma po jejich vypnutí zaznamenala jen jednotky stížností. Místo toho teď v Premium jsou jiné výhody. Níže najdete celé vyjádření bez redakčních úprav.
„Hudba a filmy patřily v Alza Premium mezi velmi málo využívané služby, což jsme vysledovali jak z aktivity klientů Alza Premium, tak i z dotazníkového šetření mezi členy programu. Program Alza Premium konstatně vylepšujeme a věříme, že ke spokojenosti zákazníků. Aktuální podmínky programu jsou zveřejněny na webu alza.cz.“
„Co se týče oznámení, pro zákazníky se připravuje souhrnná zpráva, došlo a ještě postupně dojde totiž k většímu množství změn a záměr je komunikovat je zároveň. Do nabídky AP přibyl např. Home Box, osobní asistent, nová verze Premium Deals - více produktů, lepší slevy atd. Tím, že došlo k vylepšení standardu služeb, odmítáme, že bychom porušili jakákoliv práva našich zákazníků. Doposud jsme zaznamenali jednotky stížností stran vypnutí hudby a filmů v rámci APOD, ty jsme vyřešili individuálně.“
Původní článek z 4. června 2018
Letos to budou tři roky, co Alza představila věrnostní účet Premium, odpověď na Amazon Prime. Obchod s maskotem ufona tehdy kampaň stavěl na tom, že Spotify ani Netflix už nepotřebujete.
Za stejnou cenu dostanete v Alze velkou porci filmů, hudby, předplatné novin, měsíční lhůtu na vrácení zboží, prioritní fronty na pobočkách, exkluzivní slevy a také dopravu zdarma na všechny objednávky. Za to si obchod účtoval 249 Kč měsíčně nebo 2490 Kč ročně.
Na první dvě výhody už ale můžete zapomenout. Loni na jaře Alza odstranila hudební archiv, letos v květnu ten filmový. Hudbu si už v Alze vůbec nekoupíte, prodej byl ukončen k 31. 7. 2017 (audioknihy zůstaly). Filmová půjčovna zůstala, ale za jednotlivé tituly musíte platit 9 až 69 Kč a na zhlédnutí máte dva dny.
Nejsmutnější na tom je, že se Alza ani neobtěžovala informovat uživatele prémiové služby. Žádný e-mail o zrušení služeb a možnosti ukončit smlouvu a vrátit poměrnou část předplatného. Alza ani neposlala oznámení skrz mobilní aplikace, které přitom pravidelně informují o různých novinkách, slevách apod.
Kompenzací mohou být nově uvedené služby jako osobní asistent nebo HomeBox. Jenže pokud nepotřebujete radit s nákupem a nejste z Prahy (HomeBox není dostupný nikde jinde), stejně je nevyužijete.
Podmínky Alzy Premium ale jasně říkají, že o podstatných změnách v neprospěch členy musí Alza informovat nejpozději 30 dní předem a dát uživateli 15 dnů na případné zrušení služby. U ročních účtů pak mohou odstoupit od smlouvy a Alza jim musí vrátit poměrnou část platby podle počtu zbývajících měsíců. Odstranění dvou stěžejních výhod jsou rozhodně v neprospěch členů služby Premium.
Mimochodem: Ani ty exkluzivní slevy někdy nestojí za nic.
https://twitter.com/lukasvac/status/948183283598348288
Na téma upozornil Kamil Zmeškal (@KamilZm).