Hlavní poznávací znamení:
- Každý den se v Appstore objeví jedna bezplatná aplikace, která je běžně zpoplatněná.
- Funkce Test Drive: taková modernější trial verze aplikací. Každý software bude možné vyzkoušet předem a až pak zaplatit. Služba pracuje přes cloudové pole Amazonu, Test Drive poběží až 30 minut. Ale dle všeho bude tato služba dostupná pouze v USA.
- Doporučení nových nákupů bude vycházet z těch dřívějších. Třeba jste dříve nakoupili několik variací na Tetris, v nabídce doporučených tak budou figurovat další podobné hry.
- Platí se kartou na jedno kliknutí.
Vývojář určuje cenu, Amazon si nechává 30% provizi. Pokud Amazon nabídne aplikaci zdarma, vývojář dostane 80 % z původní ceny, nebo strhne pevných 20 centů. Vybrat si může vývojář podle toho, co je výhodnější.
Včera a dnes běží akce zdarma na Angry Birds: Rio
Výhodou Appstore má být agresivnější filtr aplikací. Amazon do obchodu pustí pouze „lepší“ aplikace, které se tak neztratí ve velkém počtu amatérských prvních pokusů.
Obchod se nachází na adrese amazon.com/appstore.
AA vs. AA, Apple proti Amazonu
Název Appstore způsobil nevoli v Cupertinu, kde jejich internetové obchody se softwarem nesou stejné jméno (až na mezeru). Apple proto 18. března žaloval Amazon kvůli zneužití obchodní značky. Zástupci Applu tvrdí, že s Amazonem komunikovali a žádali o změnu jména, která bude mást uživatele. Ale zřejmě bezúspěšně.
Kvůli App Store si stěžoval i Microsoft. Redmondská firma tvrdí, že je to přílis obecný název, než aby si jej Apple mohl nárokovat.
Zdroj: All Things Digital, Bloomberg