" width="640" frameborder="0" height="360">
Před rokem mělo Spotify 40 milionů posluchačů, z toho 10 milionů mělo předplatné. V květnu 2015 mělo Spotify už 75 milionů posluchačů a z nich 20 milionů platících. Spotify má spolu s Deezerem důležitou výhodu – nabízejí poslech zdarma doplněný reklamou.
Věří, že to funguje jako demo, díky kterému si pak člověk předplatí prémiový účet bez reklam, s více funkcemi a bez reklamy. V případě Spotify to zafungovalo. Loni byli na jednoho platícího tři neplatící posluchači. Letos se poměr o pár bodů vylepšil ve prospěch předplatitelů (aktuální poměr je 1 : 2,75).
Spotify už autorům poslalo tři miliardy dolarů, jen v prvních třech měsících roku 2015 to bylo 300 milionů. S dvaceti miliony předplatitely Spotify věří, že za rok vyplatí jednomu top umělci 2,6 milionu dolarů, méně známým a nezávislým 1,2 milionu.
Zdroj: Spotify