Se zveřejněním této zprávy jsme čekali až na potvrzení od aktérů, to ale zatím nepřišlo. Rich Riley (CEO Shazamu) ani nikdo jiný se zatím nevyjádřil, případně vyjádření odmítl. S novinkou jako první přišel magazín Techcrunch a zprávu o akvizici již potvrdil i Financial Times. Zájem o koupi měl kromě Applu přitom i Snapchat. Doplněno: Apple koupi dnes potvrdil.
Shazam je jednou z hlavních služeb pro zjištění názvu a autora písničky (ale i seriálu nebo televizní reklamy) podle zaslechnutého kousku nahrávky. Nebo i zazpívaného, když si věříte. Apple by prý měl zaplatit 401 milionů dolarů, což je téměř 9 miliard korun. Současně jde ale o poměrně nízkou cenu, neboť při posledním kole navyšování investic dospěli investoři k hodnotě firmy okolo jedné miliardy. Shazam zřejmě narazil na svůj strop a větších výdělků sám nedosáhne, odprodej firmy je proto logickým vyústěním.
Shazam celkově získal investice v hodnotě 143,5 milionu dolarů od několika investorů včetně Sony Music. Sony mělo přitom ještě nedávno vlastní službu TrackID, kterou ovšem (kvůli drahému provozu) ukončilo a začalo doporučovat právě Shazam. Největším konkurentem Shazamu je zřejmě aplikace Soundhound.
Shazam by měl být ziskový, minulý rok vydělal 54 milionů dolarů. Službu identifikace poskytuje zdarma a vydělává mimo jiné na tom, že přivede nové zákazníky do jiných služeb, například Spotify nebo Apple Music.
Apple by akvizicí získal významného hráče na poli hudby, kde se mu i tak hodně daří. Již dříve odkoupil značku Beats vyrábějící sluchátka a tím vlastně poskytl finanční injekci společnosti HTC. Technologie Shazamu by Apple mohl využít pro vlastní rozpoznávání přes Siri (kde už jej stejně používá) a současně by mohl přestat Shazamu platit za uživatele, které mu přinese. Je ale také možné, že aplikaci Apple zruší a využije jen technologie.