Gabriel tvrdí, že jde o největší designovou změnu v historii Chromu. Přechodem na material design chce Google udržet konzistentní vzhled napříč všemi platformami včetně těch mobilních. Prostředí je generováno vektorově, Google tak mohl odstranit asi 1200 obrázků v PNG, kterými definoval grafické prvky v několika velikostech. Díky vektorům má prohlížeč i systém lépe škálovat na různě „hustých“ displejích, tedy s odlišnými PPI.
Na Gabrielově blogu najdete kompletní galerii obrázků a videí. Zde vypíchneme jen hlavní novinky.
- Desktopový Chrome je dostupný v normálním a hybridním (dotykovém režimu). Tedy druhý má zvětšené ovládací prvky.
- Ikonky jsou animované.
- Hamburger menu už není tvořeno třemi čárkami, nýbrž tečkami.
- Anonymní režim přebarví celé okno do tmavých odstínů.
- Ve Windows se změní lišta se staženými/stahovanými soubory. V Chrome OS lišta chybí, průběh stahování je vidět v notifikačním centru.
- Google promění všechna tlačítka v aplikaci, ať už jde o ta v nastavení, nebo výchozí systémová na stránkách.
- Do plochého kabátku se převleče i správce rozšíření, historie procházení nebo prohlížeč PDF.
Nová lišta se staženými soubory
Zdroj: Sebastian Gabriel via ArsTechnica