Je to mobilní e-mailový klient pro správu Gmailu. Je maximálně jednoduchý, přehledný, rychlý a v poslední době se o něm mluvilo hlavně v souvislosti s obrovským uživatelským zájmem. Tvůrci totiž vymysleli chytrou věc. Udělali líbivou aplikaci, kterou zkrátka každý iPhoňák musí mít. Vypustili ji do App Storu, ale samotná aplikace začala fungovat až po vzdálené aktivaci. Mailbox tak vytvořil frontu na čekání, do které se postavilo více než milion lidí. Vtip je v tom, že po spuštění aplikace jste mohli vidět, kteří jste na řadě (ne kdy přijdete). I tento punc exkluzivity pomohl udělat Mailboxu jméno, přestože jde o úplného nováčka.
Na dobrý design, funkce a provázání s Gmailem kdysi vsadil také Sparrow a vyvolal velký zájem. Až takový, že jej loni v létě koupil Google a následně prakticky zahubil. Což byl také jeden z důvodu vývoje nového Mailboxu. A ten raději rychle pohltil Dropbox.
O důvodech můžeme spekulovat. Dropbox na blogu píše, že Mailbox není nový e-mail, ale udělá stávající e-mail lepším. Poslední nákupy a nové funkce Dropboxu ale naznačují, že můžeme čekat velké věci. Za Mailbox určitě nezaplatil několik milionů dolarů jen proto, aby lidem ulehčil práci s e-maily. Mailbox je navíc zdarma a bez reklam, jediným obchodním plánem bylo udělat dobrou aplikaci, vyvolat úžas a rychle firmu prodat.
Mailbox může teoreticky dostat funkce Dropboxu, například podporu velkých příloh v úložišti, bonusové funkce pro předplatitele atp. Stále je zde ale problém těsného svázání s Gmailem. Google je dnes hlavní konkurencí Dropboxu. Pro něj by možná bylo jednodušší, kdyby přišel s vlastní poštovní službou, kterou by provázal s domácím ekosystémem. Lidi i technologie na to má. A dává to velký smysl.
Zdroj: Dropbox