Servisní středisko v Brně na Černovické terase
Acer v minulých dnech oslavil 10 let fungování a spolu s novináři a pozval i rodinné příslušníky zaměstnanců, z nichž někteří zde pracují od úplného začátku. Pracuje zde celkem 120 zaměstnanců, každý se po většinu doby specializuje na něco jiného, ale není problém se navzájem zastoupit.
Každý zvládne v průměru 12 oprav denně a podle zákulisních informací si na platové podmínky stěžovat nemusí. K dispozici mají sice manuály a postupy, ale od každého je také vyžadováno alespoň technické vzdělání.
Do brněnské průmyslové zóny přivezou auta každý den okolo 400 výrobků Aceru (součet ze všech čtyř spádových zemí) na opravu. Acer se o svoz stará sám, porouchané zařízení je lepší řešit přímo s nimi, než přes obchodníka či eshop, jelikož ten vás stejně nejčastěji odkáže přímo sem.
Pomáhá tomu také infolinka, jejíž zaměstnanci sedí v patře přímo nad halou, kde se opravuje. Dokáží poradit a mohou se i přímo zeptat kolegů, kteří produkty Aceru opravují každý den. Řadu problémů tak pomohou vyřešit ještě po telefonu, případně i po chatu či facebooku.
Operátoři mají k dispozici aktuální portfolio telefonů Acer, aby mohli lépe poradit
Před odesláním zařízení do servisu byste si měly pokud možno zálohovat vlastní data, neboť z opravy se vrací v továrním nastavení. Acer za poplatek dokáže vaše data zálohovat, nicméně i my doporučujeme vlastní zálohování.
Acer zde opravuje všechna svá zařízení, tedy počítače, notebooky, tablety, smartphony, projektory i monitory, pro které má na skladě téměř všechny (93 %) náhradní díly v hodnotě téměř 60 milionů korun.
Kdyby zde mělo být 100 % dílů, znamenalo by to zdvojnásobení skladu, a tak se občas něco objednává ze skladu v polské Vratislavi, což znamená zdržení opravy v řádu dnů. Náhradní díly drží Acer na skladě 5 let od uvedení produktu na trh. Dvě třetiny opravovaných produktů tvoří notebooky a telefony.
Po přijetí porouchaného zařízení následují v průměru dva a půl dny (při objednání dílu z polského skladu o něco déle), během kterých zařízení některý ze stodvaceti zaměstnanců opraví. Diagnostiku zařizuje vlastní software, dříve se Acer spoléhal na aplikaci PC Doctor. Zboží nemusí být v původní krabici, nemusí být ani perfektně čisté – servis na to má mašinu. Vrátí se vám potom v nové univerzální krabici.
Nechybí ani průmyslová vypalovačka
Nejčastější závadou u notebooků je porucha základní desky, ta se samozřejmě neopravuje, ale celá vyměňuje. Naopak u telefonů se často místo opravy volí nový kus. Poté následuje ještě výstupní kontrola, která zajistí, že se zákazníkovi vrátí opravdu opravený produkt.
A jsme zase na začátku, kde opravovaný produkt začíná i končí. (Ve skutečnosti je to ale na nakládací rampě)