Hlavní navigace

3-way SLI: Crysis v HD plynule

13. 12. 2007

Sdílet

Zdroj: Redakce

3-way SLI je zapojením tří GeForce (momentálně jen pro modely 8800 GTX a Ultra) do spřaženého režimu pro získání teoreticky trojnásobku výkonu (prakticky bude více jak dvojnásobek vždy dobrým výsledkem). AMD chystá něco podobného (až pro čtyři karty), termín dostupnosti ovladače pro CrossFireX je až někdy v lednu, tak se nechme zatím unést frajeřinou kalifornských inženýrů.

  

První redakce v Evropě, která si třícestné SLI mohla zkusit, byla redakce vynikajícího německého magazínu PC Games Hardware a během jednoho dne stihla udělat test na čtyřech moderních hrách v různých nastavení a srovnat v něm výkon s jednou, dvěma i třemi kartami GeForce 8800 Ultra.

Použitým procesorem byl Intel Core 2 Extreme QX6850 (3 GHz), základní deskou Asus P5N32-SLI s nForce 680i (která podle slov Nvidie je zatím nejlepší volbou pro 3-way SLI, 780i čeká na doladění ovladačů či firmwaru pro optimální výkon), operačním systémem Windows Vista 32-bit (obohacena samozřejmě o poslední patch pro tento účel) a ovladačem ForceWare 169.18. V SLI byly zapojeny tři grafické karty XFX GeForce 8800 Ultra 768 MB.

  

Spotřeba šesti 6-pin PCI Express napájecích konektorů a nový 3-way SLI můstek (který snad půjde koupit i jinak než s nForce 780i SLI deskou)

Použitými testy byl Crysis (build 3857, tedy zřejmě s ještě nevydaným patchem velmi měnicím výkon grafik i škálování Multi-GPU, vlastní PCGH Ice Bencmark), Unreal Tournament 3, F.E.A.R. 1.08 a Company of Heroes.

Crysis ve plném HD a na plné detaily

V Crysis si redaktoři PCGH pochvalují skvěle fungují režim AFR, který notně zvedne hlavně důležité minimální hodnoty fps, ale hlavně plynulost v náročném „ledovém“ benchmarku s maximálními detaily v 1 920 × 1 200 px nebo v 1 680 × 1 050 px se 4× MSAA. V Unreal Tournament 3 můžete dokonce hrát ve 2 560 × 1 600 px s 16× AF a 8× AA! Company of Heroes a hlavně F.E.A.R. jsou svou přívětivostí k SLI a CrossFire dostatečně známy, rozlišení 2 560 × 1 600 s anti-aliasingem je pak jen další vodou na mlýn 3-way SLI.


Crysis * Unreal Tournament 3

Company of Heroes * F.E.A.R.

V daných hrách 3-way SLI funguje tedy výborně, je teď na programátorech ovladačů, aby dobré škálování se třemi kartami (více jak 2× oproti jedné kartě) přenesli na co nejvíce herních titulů.

Nvidia pro 3-way SLI doporučuje 1 100W zdroj, použitý ThermalTake ToughPower 1 200 W tedy stačil, PCGH naměřili sestavě maximální odběr 819 W. Na PCGH také zkusili 3-way SLI můstek sestavit z běžných SLI můstků svépomocí a vyšlo to:

Zdroj: PC Games Hardware

MMF24

Další test zapojení pomůcí neoriginálního můstku 3-way SLI najdete na čínském Tomshardware (přeloženo Googlem do angličtiny). 

 

Autor článku