První je z Crysis a pravděpodobně se jedná o nastavení Medium s 16× AF. Než zřejmě přestane stíhat GPU, tak Crysis z více než 512 MB profituje. Těžko říct, jestli by v nastavení High nebyly rozdíly smazány (nebo naopak prohloubeny detailnějšími texturami):
Další hrou, kde byl vývoj zajímavý, je Race Driver: GRID. Rozlišení 30" panelu už potřebuje více jak 512 MB videopaměti.
Na posledním grafu je Mass Effect a nutno říct, že zastupuje i většinu dalších testovaných her. 512MB verzi je v něm o trochu rychlejší než 2GB. To proto, že 2 GB pamětí byly u PowerColoru taktovány jen na 900 MHz (1800 efektivně), kdežto u 512MB HD 4850 běží na 993 MHz.
Až na výjimky v podobě Crysis a výstupu na 30" LCD panel tedy více jak 512 MB paměti u HD 4850 nepotřebujete a ve druhém případě byste stejně asi (rozumně) sáhli raději po Radeonu HD 4870. K tomu můžu vytáhnout i kus z článku Jirky Součka o technologii RV770:
Kombinací vysokých kompresních technologií, nového řadiče a specifického memory managementu se ATI podařilo dosáhnout téměř nepochopitelné efektivity ve využitelnosti 512 MB. Zajímavý test provedli na serveru PCGH, kde Radeon HD 4850 s 512 MB paměti otestovali ve hře Oblivion s Quarl's Texture Pack (přes 1,5 GB dat jen v texturách) v kombinaci s HDR, rozlišením 1920 × 1200, FSAA 8× a AF 16×. Přesto, že jde celkem o balík dat, který cca 4× překračuje kapacitní možnosti této karty, nezaznamenali redaktoři serveru propad výkonu oproti 768MB a 1024MB kartám, přičemž minimální framerate byl dokonce lepší (detaily: PCGH.de).
Zdroj: Guru3D