Hry, (predovsetkym interface) bud skaluju a potom su perfektne pouzitelne na akekolvek rozlisenie, alebo neskaluju a potom su mimo FullHD nehratelne tak ako tak - I na tom 4k. Proste si ich budes musiet prepnut for 2560x1440. Vacsina hier uz dnes nema so skalovanim najmensi problem a AAA hru co nevie bezvadne skalovat som uz nevidel ani nepamatam.
Nesúhlasím že by to bol vyslovene problém. Závisí od hry, ale so zjemňujúcim sa rastrom je možné nastavovať aj nenatívne rozlíšenie s celkom dobrou ostrosťou. A 2560x1440 by nemuselo trpieť žiadnymi artefaktmi.
No a k tým aplikáciám, stále nerozumiem. Nestretol som sa s "rozhodením" ak použiješ vyššie rozlíšenie než vývojár predpokladal. Mal by si nejaký príklad? Nehovoriac o tom, že aplikácia predsa nemusí bežať fullscreen.
co to tu pises za blbosti? 5k tedy 5120 × 2880 ma v nastaveni drtiva vetsina her, a to i ty stare ;) z pohledu enginu je to naprosto nedulezite a jde nastavit rozliseni vpdostate jakekoliv od 1x1 do treba 10kx10k ;)
neznam zadnou hru ktera by byla vyvyjena pro nejake rozliseni se zamerem prave presne daneho rozliseni, jedine kde se se prihlizi k rozliseni jsou konzole s ohledem na vykon HW
a to jsem si myslel ze kdys se tu Redmax pohybuje delsi dobu ze nebude pusobit jako totalni BFU
Ano i ne. Problém nebude samotné rozlišení, ale rozlišení ;). Mám 4k displej na notebooku a občas bývá problém s DPI. Pokud aplikace počítá s fixním DPI okolo 100PPI, tak opravdu nechceš použít plné rozlišení. Naštěstí čtvrtinové rozlišení (fullHD resp tady 2560x1440) je použitelné bez zbytečného rozmazání.
dom324 > ja v tom problem nevidim, neni treba mit vyhlazovani a porad to vypada dobre, sice jiz hry nehraju, ale na svem 5K jsem si zkusil posledniho Dooma a s vykonem HW jsem problem nemel, a to mam CPU na dnesni dobu opravdu smesne i7-2600k a grafiku 1080Ti, porad existuje proste moznost pouzit ctvrinove rozliseni ktere zadny problem nedela
Doom je jedna z nejlépe optimalizovaných her.
i7 2600K je pořád slušné CPU, a navíc - od kdy je CPU bottleneckem když se hraje ve vysokém rozlišení? Už ve 4K je rozdíl mezi R5 1600 (a i slabšími CPU) a i7 8700K nulový, protože bottleneckem je GPU - a v 5K to bude ještě horší, v 5K na CPU vůbec nezáleží.
"neni treba mit vyhlazovani" - dnešní hry ani vyhlazování nemají, mají max post processing, který žere 00 výkonu (a jehož vliv na kvalitu je také bídný), takže vypnutím vyhlazování se výkon skoro nezvýší.
@ptipi: Kazda herna 3D aplikacia pozna len jedno rozlisenie a sice o velkosti 2x2 od -1 po 1, float v oboch osach. ;-) Vertexy 3D pandulaka nedefinujes tak, aby mal 100x100 pixelov, ale povedzme 10%x10% hernej plochy. ;-) Jediny problem je obcas neskalovany interface, ktory nie je renderovany ako 3D. A vo velmi davnych dobach este 4:3 vs. 16:9 ratio, ale 16:9 je uz davno standard i keby to nahodou niekto nemal osetrene pre ine pomery stran. ;-)
re Saman: ne každá hra podporuje změnu DPI. A to že to nastavíš ve windows neznamená, že to hra bude jakkoliv respektovat. Pěkný příklad, kde si vyzkoušíš oba režimi je Civilizace VI. Máš tam standartní režím (odpovídající klasickým monitorům se 100 dpi a hidpi režím kde se GUI škáluje 2x. Pokud bych měl 8k monitor, tak jsem v obou případech v ****, protože GUI by bylo příliš malé.
Re CNN: pleteš se. zkus si zahrát starší hry a zjistíš, že GUI se ti neškáluje (nezabírá fixní velikost na obrazovce), protože ještě donedávna platil velice dobrý předpoklad, že skoro všechny monitory mají okolo 100dpi.
@ptipi: Iste, gui (interface) nemusi vzdy skalovat (i ked u novych hier je to uz skor rarita, hram v 4k skoro dva roky). Ale ja pisem o _3D_ scene_. Ta skaluje z principu vzdy, pretoze je (z principu) vektorova a pracuje vo virtualnych -1,1 suradniciach, co reprezentuju celu obrazovku bezohladu na to, kolko ma fyzickych bodov (pokial teda nie je nejak obskurne nastaveny viewport, ale to uz zabiehame to technikalit, ktore - ak sa robia - tak za konkretnym ucelom, povedzme renderingom do casti textury daneho rozmeru).