68 % tabletů prodaných ve druhém čtvrtletí mělo displej menší než 9 palců

5. 8. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Zatímco chytré telefony se začaly až nepříjemně zvětšovat, v sektoru tabletů jsme svědky opačného procesu. Stále častěji se setkáváme s menšími zařízeními. Apple začal se skoro desetipalcovým iPadem, loni na podzim však uvedl osmipalcový iPad Mini. Zájem byl vysoký. O popularitu menších zařízení se výrazně zasadil například také levný Nexus 7, jehož druhá generace byla nedávno odhalena. Jak velký zájem o menší tablety ale spotřebitelé projevují?

Tip: Android na tabletech ve druhém čtvrtletí válcoval jak iOS, tak Windows

Napovídá firma Canalys. Podle jejích odhadů ve druhém čtvrtletí tohoto roku z celkového objemu prodaných tabletů tvořila 68 % zařízení s obrazovkou menší než 9 palců. Důvody obrovského nárůstu popularity si ale rychle domyslíte. S menšími zařízeními lze tlačit výrobní cenu níže a níže. Levnější zařízení pak jdou na odbyt rychleji. I Microsoft si je potenciálu menších displejů vědom, a proto budou Windows 8.1 obsahovat řadu vylepšení, aby bylo možné systém provozovat na méně rozměrných tabletech.

Zdroj: Canalys