To jsem ti mohl vyfotit chladič z Radeonu HD 2900 XT, malý kousíček ve Photoshopu vystřihnout a měl jsi to v lepší kvalitě :-D
http://www.extrahardware.cz/files/images/clanky/2008/02unor/thermalright_hr03_r600/demontaz/4.jpg
ATI konečně došlo, že 16TMU je málo a karta se pak všude nějak divně propadá. S 480SP také dlouho počítám a beru je jako skvělý parametr.
800SP - no nevím, jestli si na NordicHardware dělají legraci, nebo si to skutečně myslí, ale je to naprostý nesmysl. Tak možná za dva tři roky, ale teď, krátce po vydání karet s 320SP skok na 800SP? Na 55nm čipu? Hloupost.
Jinak se na řadu HD4000 skutečně těším, myslím si, že ATI konečně vyladila slušný koncept R600, aby byl i použitelný. Zdvojnásobený počet TMU odstraní spoustu výkonových propadů tu a tam a celkově stabilizuje a o pár procent zvýší výkon karet. A na velký hrubý výkonový nárůst tu máme o polovinu zvýšený počet hlavních výpočetních jenotek. Paměti GDDR5 zajistí, že sběrnice 256bit bude dostačující pro jakékoliv detaily, rozlišení a optimalizace (bohužel první polovina karet bude vybavena pouze GDDR3). Připočítejte si k tomu vylepšenou technologii Powerplay - fanastickou spotřebu v idle - tedy po většinu času a vyjde vám, stejně jako mně, konečně schopný konkurent pro nVidiu.
Zdvojnásobením počtu TMU by tyto karty mohly být použitelné i při zapnutém AA+AF, což pro současné HD38x0 bohužel neplatí (ano, je to tak, nVidia podává v 4xAA+16xAF lepší výkony).
Vypadá to doopravdy zajímavě - cena určitě nebude vysoká, protože AMD potřebuje vydělávat, a výkon by mohl být velice slušný. Jsem zvědav, jak si tato kartička povede v herních testech, nemoci R600 (málo TMU, poměrně nízká frekvence, málo SP) se zdají býti vyřešeny a nezbývá, než držet AMD palce :-).
nVidia podává ve 4xAA/16xAF lepší výkony hlavně kvůli tomu 4xAA. G8x/G9x totiž provádí AA přes ROPs a jsou evidentně optimalizované pro 4xAA, naproti tomu ATi optimalizovala RV670 pro 8xAA, kde zase propadá nVidia, ale tohle nastavení málokdo používá a málokdo testuje (protože se testuje vždy v nových hrách). Je trochu zvláštní, že se sníží poměr ALUs:TMUs, ale pokud se to ukáže jako výhodné pro současné a budoucí hry, proč ne...
HIGH-End byl je a bude prodělečný, to že má firma nálepku "nejvýkonější" neznamená že je ve všem nej. a já vidím AMD-ATi orientaci na střední třídu jako výhodu, ušetří prachy za tvorbu drahé karty kterou má pár vyvolených. Přece jenom kdo si koupí kartu za 15K a kdo za 5K? rozdíl bude a to podstatný a výdělek taky.
Ako sa tak pozeram do cenniku tak naj pomer cena vykon maju karty HD3850 (256 mb verzia), HD3870 a GF 9600GT, ktore v pohode stacia na vsetky hry (samozrejme okrem Crysis ale ten nerozbeha plynule pri plnych detailoch, vysokom rozliseni a vyhladzovani skoro ziadna karta).
Ak niekto pouziva ultra vysoke rozlisenia tak si inu musi priplatit, ale aj tak nie je vykonnostny naskok 8800GT tak velky aby sa oplatila viac nez vyssie zmienene 3 karty.
8800GT v sucasnosti este stale tazi z popularity ktoru ziskala koncom minuleho roka ale pri sucasnej cenovej situacii je ta popularita uz neopravnena.
Co sa tyka RV770 tak to bude jasny high-end s cenou vyssou ako 10 tisic, takze ludia prestante slintat. :D Mainstream zalozeny na dalsej polgeneracii sa objavi najskor tak za pol roka po vydani tychto kariet.
Však říkám, že to málokdo používá, protože na dnešních LCD s jemnými body to třeba nepoznají. Ale texturovací jednotky nesouvisí s výkonem s antialiasingem, ten závisí jednak na propustnosti pamětí, následně na shaderech (pokud se AA provádí přes shadery) nebo RBEs (pokud je použit starý dobrý fixed resolve). O "zpětné implementaci" fixed resolve přes RBEs na R7xx se také spekuluje, tak uvidíme. Rychlé 4xAA, byť fixed resolve, by ATi výrazně pomohlo...
podivej se kam diky vyladenymu vyrobnimu procesu a konkurecnimu boji klesa cena RV670. takze tipuju ze pri uvedeni bude RV770 stat stejne jako tenkrat RV670..8800GTS 512(ted spise 9800GTX) jde take s cenou dolu takze az RV770 vyjde tak by i tak bylo drazsi:) o moc horsi vyteznost a ani cena nemusi byt ten proces se porad vyladuje a zlepsuje..