Acer se chce soustředit na vyšší segment, low-end přenechá Packard Bellu

5. 7. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Tak dlouho se chodí s Acerem do práce, až mu víko upadne. Tento a další vtipy kolují na adresu notebooků tchajwanské firmy Acer. Ta si evidentně uvědomuje, jak nevděčná je výroba laciných plastových strojů. Minimálně v Evropě proto chce svou značku od low-endového segmentu úplně odstřihnout a levné notebooky nadále nabízet jen pod značkou Packard Bell, kterou firma koupila v roce 2008.

Acer chce změnit svůj mediální obraz a přetransformovat se na drahou (v reklamštině „prémiovou“) značku. Jak by to mohlo vypadat, ilustruje příklad nejmenovaného řetězce hypermarketů, který opustil slogan „Lídl je levný“ a nyní tam nakoupíte například uzeniny, které opravdu obsahují maso.

 

Dvě značky mají být diferenciovány tak, aby zákazník nepoznal, že mají cokoliv společného. Hranice mezi Acerem a Packard Bellem by měla ležet okolo 12 700 Kč, s tím, že bude existovat nějaké pásmo, kde budou působit obě značky. Prohlášení vyvolává i řadu otázek, například, jak to Acer udělá v Severní Americe, kde na rozdíl od Evropy už počítače pod značkou Packard Bell neprodává. Odpovědí by mohla být eMachines, další low-endová značka, kterou Acer získal akvizicí společnosti Gateway. Pod značkou eMachines momentálně Acer prodává notebooky jak u nás, tak ve Spojených státech.

ICTS24

Ale… bude eMachines v Evropě zachována? Bude se odlišení levné značky týkat i stolních PC nebo LCD panelů? To vše se asi teprve dozvíme.

Zdroj: techradar, engadget