Jinými slovy doplněk nebude slepě blokovat všechny reklamy, ty přijatelné a nevtíravé povolí. Uživateli nicméně zůstává právo funkci vypnout a blokovat všechno. Spolu s tím zhruba 40 milionů uživatelů přešlo pod křídla nového majitele.
Za programem Acceptable Ads stojí Eyeo, tvůrci Adblocku Plus. Gundlachovi se nelíbilo, že mají výhradní kontrolu nad bílou listinou, její správa však v současnosti putuje do rukou nezávislé rady.
Je přinejmenším krok správným směrem, že už to nebudou sami tvůrci Adblocku Plus, kteří budou hodnotit přijatelnost reklam. Současně změna umožnila účasnit se programu jiným blokátorům. Spokojen je také Gundlach, jenž v návaznosti neváhal prodat svůj svůj Adblock s tím, že ho nový majitel zapojí do zmíněného programu. Nevíme však, kdo je kupcem. Ten si podle Gundlacha a jeho nyní již bývalého týmu přeje zůstat v anonymitě.
Ačkoli se objevily spekulace, že je to právě firma stojící za Adblockem Plus, kdo koupil konkurenční Adblock, Eyeo už podle The Registeru akvizici popřelo. Přitom by dávalo smysl, kdyby právě oni byli tajemným kupcem. Pokud byl Gundlach nespokojen s tím, že mělo Eyeo výhradní kontrolu nad Acceptable Ads, bylo to právě Eyeo, kdo měl moc změnit přístup k věci. To se také stalo a nyní má Adblock nového majitele. Kdyby jím bylo Eyeo, podstatně by rozšířilo svůj vliv. Zdá se skoro nemožné, že není kupcem.
Zdroj: Adblock Plus and (a little) more | The Next Web | The Register