Blokování reklam je v pořádku. Adblock Plus vyhrál další soud

23. 4. 2018

Sdílet

 Autor: Redakce

Německý Axel Springer ve snaze zničit tvůrce populárního blokátoru reklam nepolevuje. Jenže ani na popáté u soudu proti společnosti Eyeo neuspěl. Vydavatelství prohrálo u dvou regionálních soudů v Mnichově a Hamburku, i následných odvolacích soudech v Kolíně nad Rýnem. Minulý týden jejich verdikty stvrdil i nejvyšší soud.

Nástroj Adblock Plus neporušuje žádné tamní zákony. Soudům nevadí způsob podnikání ani fakt, že ABP některé reklamy blokuje a jiné ne dle pravidla Acceptable Ads. Klíčový je totiž fakt, že reklamu si blokují samotní uživatelé. Eyeo nástroj nikomu nenutí.

TIP: Zásadní den pro internet je tady. Chrome blokuje otravné reklamy

ICTS24

Adblock Plus má přes 100 milionů uživatelů. Acceptable Ads (AA) jsou reklamy, které jsou řádně označené, nezakrývají část obsahu, jsou na stránce citlivě umístěné a nejsou příliš agresivní. Takové ABP neblokuje. Dostat se na bílou listinu ale trvá několik týdnů.

Google nebo Microsoft své reklamy pro AA optimalizují, ale stojí je to 30 % příjmů. Tolik činí provize Eyea u společností, jejichž reklamy mají měsíčně přes 10 milionů impresí. Takové mají na svědomí 10 % reklam, zbylých 90 % (od menších poskytovatelů) Adblock Plus zobrazí bez provize.