AdBlock Plus bude prodávat „férové“ reklamy. Zobrazí je těm, kteří blokují ty agresivní

13. 9. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Eyeo, firma stojící za Adblockem Plus, spouští nový program Acceptable Ads Platform (AAP). Jde o systém, pomocí něhož budou moci provozovatelé webů a bloggeři vkládat na své stránky cizí reklamy. Ty budou odpovídat kritériím Acceptable Ads, takže budou nerušivé a zobrazí se i čtenářům s nainstalovaným doplňkem ABP a jeho standardním nastavením.

Acceptable Ads Platform
Acceptable Ads Platform

Acceptable Ads (AA) jsou reklamy, které jsou řádně označené, nezakrývají část obsahu, jsou na stránce citlivě umístěné a nejsou příliš agresivní. Takové ABP neblokuje, jsou totiž na bílé listině. Dostat se tam, ale trvá několik týdnů. Google nebo Microsoft své reklamy pro AA optimalizují, ale stojí je to 30 % příjmů. Tolik činí provize Eyea u společností, jejichž reklamy mají měsíčně přes 10 milionů impresí. Takové mají na svědomí 10 % reklam, zbylých 90 % (od menších poskytovatelů) Adblock Plus zobrazí bez provize.

" frameborder="0" height="360" width="640">

Program AAP má pomoci provozovatelům webů a bloggerům vydělávat. U uživatelů bez blokátoru se zobrazí běžná reklama (tj. „agresivní“), u uživatelů s aktivním ABP jen ta nerušivá. Čtenáři ale budou mít možnost vypnout i zobrazení nerušivých reklam.

 

Zdoj: ABP