Původní doplněk tehdy ještě pro prohlížeč Phoenix (předchůdce Firefoxu) vyšel coby Adblock 0.1 přesně 4. prosince 2002. Stále za ním dánský vývojář Henrik Aasted Sørensen. Z počátku uměl pouze nastavit filtry s adresami, odkud se nemají stahovat obrázky.
Sørensen však vývoje nechal a publikovat zdrojové kódy. Ty jako první využil Michael McDonald, který v roce 2005 vydal Adblock Plus 0.5. Plusko přineslo hromadu nových funkcí. Reklamy bylo možné odstranit kliknutím, přibyly whitelisty, možnost blokovat reklamy na konkrétních stránkách a také blokování HTML prvků, nikoliv pouze obrázků.
Jenže i McDonald vývoje zanechal. Na jeho odkaz navázal Němec Wladimir Palant, který celý doplněk přepsal a v lednu 2006 vydal s cílem udělat z něj nejpopulárnější rozšíření pro prohlížeče. Zatímco první dva autoři považovali Adblock (Plus) za hobby projekt, Palant cítil i obchodní potenciál.
Pět let sice Adblock Plus vyvíjel dobrovolně, v roce 2011 se však spojil s marketérem Tillem Faidou a společně za podpory investora Tima Schumachera založili společnost Eyeo. Ta měla z blokování reklam udělat byznys. Vymysleli formát „acceptable ads“ nebo-li přijatelné reklamy, které se výchozích filtrech blokovány nebyly. Tím chtěli zajistit, aby výdělky na webu zcela nezničili.
Zároveň ale začali vydělávat tím, že po velkých společnostech žádali peníze za to, aby jejich reklamy na bílé listině reklam zůstaly. Dnes již víme, že Google, Microsoft a spol. platí 30% provizi ze všech nezablokovaných reklam.
Adblock Plus si řekne o 30% provizi z odblokovaných reklam
Eyeo stále roste, vyhrává soudní spory s velkými vydavateli a nabírá stále nové zaměstnance. Začínali ve dvou, dnes jich je 50 ze 17 zemí světa. Čech tam nedělá žádný, ale Slovenka Simona Földesová ve firmě pracuje jako projektová manažerka.
Adblock Plus za 10 let zaznamenal již 500 milionů stažení. Kromě doplňku pro Firefox nakonec vznikla i varianta pro IE, Chrome, Safari, Maxthon a Operu. Software nakonec vyšel také pro Android a iOS.