Adidas posiluje. Za 220 milionů eur kupuje fitness platformu Runtastic

Sdílet

 Autor: Redakce

Německá společnost kupuje svého rakouského rivala. Adidas už dávno nevyrábí jen tenisky, ale v posledních letech pronikl i do chytrých zařízení. Sám nabízí aplikace miCoach pro sběr a vyhodnocování sportovních statistik. Do řemesla mu ale fušovaly jiné společnosti zabývající se výhradně onou digitální stránkou věci. Například Runtastic, Runkeeper, Endomondo, Strava apod.

A právě první z nich Adidas kupuje za 220 milionů eur. Dosavadním majoritním majitelem byla s 50,1 % společnost Axel Springer, zbylý podíl držel investor Johann Hansmann a zakladatelé Runtasticu Florian Gschwandtner, Alfred Luger, René Giretzlehner a Christian Kaar. Ti čtyři ve firmě zůstanou i po převzetí Adidasem.

 

Runtastic byl založen v roce 2009. Platforma aktuálně čítá přes 20 aplikací zaměřených na různé sporty a aktivity. Celkový počet jejich stažení překročil 140 milionů a Runtastic se chlubí 70milionovou uživatelskou základnou. Runtastic akvizici přežije, ale je otázkou, zdali do budoucna vydrží i miCoach. Adidas to zatím nijak nekomentuje.

Zdroj: Adidas