Adobe ví, jak na kreativní zarovnání textů na webu. Google technologii odmítl

29. 1. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Každá firma má žebříček priorit a v případě internetových prohlížečů je to u Googlu výkon. Firma se chce soustředit na výkon mobilních prohlížečů, Blink dále zeštíhlí. Podrobněji jsme o chystaných novinkách psali v lednu. Právě tyto cíle částečně zodpovídají za to, že Google odmítl návrh Adobe. To roky pracovalo na novém systému pro písma na webu. Vylepšení kaskádových stylů, jemuž říká regiony (v originále CSS Regions, chcete-li), by jednoduše dovolilo snadno tvarovat a zarovnávat text. Následující obrázek mluví za vše:

Regiony se neslučují se současnou strategií Googlu
Regiony se neslučují se současnou strategií Googlu | Foto: CNET

Webové stránky by mohly konečně připomínat časopisy a odvázat se ve stylu presentace. Adobe technologii integrovalo do Webkitu. Firma už dříve oznámila, že bude zlepšovat webové technologie, a to nejlépe úpravou vykreslovacího jádra. Ostatně, třeba zásuvným modulům, včetně Flash Playeru, zvoní hrana, a proto se Adobe logicky snaží najít další prostor, kde by se mohlo angažovat (tj. vydělat peníze a udržet si vliv).

Integrace s Webkitem ale neznamená, že prohlížeče příslušné technologie automaticky adoptují. V praxi je k tomu nic nenutí. A tak se stalo, že Google CSS Regions odmítl. Což je, myslím, na jednu stranu škoda. Zajímavější uspořádání textu na webu by stránky oživilo a posunulo na další úroveň. Podle Googlu ale technologie platí za příliš komplexní a neslučuje se se současným výkonem na mobilech.

 

bitcoin školení listopad 24

Blink se naopak vývojáři snaží co nejvíce zjednodušit. To neznamená, že se v budoucnu podobné novinky nedočkáme. Podle Erica Seidela, hlavního vývojáře vykreslovacího jádra Blink, sice regiony eliminují některé nedostatky současné podoby webu, avšak bude třeba najít jednodušší řešení, jak je se s nimi popasovat.

Zdroj: CNET News