Kutilové z Agawi se rozhodli testovat něco, co zatím pozornosti všech benchmarků uniká, a sice latenci dotykové obrazovky. Jinými slovy, jak dlouho trvá, než je aplikace schopna zaregistrovat a zareagovat na váš dotyk. Vyvinuli na to metodiku a testovací platformu TouchScope, jejíž základ tvoří mikrokontrolér Arduino a kamera snímající frekvencí 240 fps. Co vůbec k nápadu měřit latenci dotykového ovládání vedlo? Inu, Agawi se specializuje na streamování aplikací z cloudu, kde odezva hraje velkou roli, a hodí se vědět, kde zpoždění vznikají. První naměřené výsledky vypadají takto:
V porovnání operačních systémů jednoznačně vítězí iOS. I starý iPhone 4 porazil všechny letošní konkurenty, přestože jeho procesor je jednojádrový Cortex-A8 na 1 GHz. Na výkonu hardware záleží, což je vidět i u Androidu. HTC One a Samsung Galaxy S4 dodávaný na americký trh oba používají SoC Snapdragon 600 od Qualcommu, u Samsungu má ale čtyřjádro o 200 MHz vyšší takt. O něco lépe než Android je na tom Windows Phone 8. Lumia 928 sice skončila až těsně za Galaxy S4, používá ale starší a slabší procesor z řady Snapdragon S4. Se srovnatelným hardware by výsledky téměř jistě vyšly ve prospěch Microsoftu, na Apple mají ale redmondští stále co dohánět.
Pamatujte přitom, že testované modely patří k tomu nejlepšímu, co výrobci momentálně nabízejí. Jejich displeje mají obnovovací frekvenci 60 Hz, zatímco v nižších cenových příčkách je standardem 30 Hz. Výsledky levných nebo starších přístrojů budou zajisté hodně zajímavé a asi se budeme hodně divit, jak šílenou latenci dotykové ovládání má. Agawi slibuje, že zdrojový kód benchmarku brzy zveřejní, takže testbed sestavený z běžně dostupných součástek bude moci replikovat každý technicky zdatný nadšenec. Určitě bychom tento údaj v budoucnu rádi viděli v recenzích, aby Google a Microsoft měli motivaci své operační systémy v této oblasti zlepšovat.
Zdroj: Agawi AppGlimpse