Případný dluh si zákazník může zkontrolovat v samoobsluze Moje O2 a upomínky mu chodí i přes SMS a e-mail. Na webu čistýstůl.cz operátor informuje o tom, jak se do problémů nedostat. Řešením je zvolit tarif, který je zákazník schopný splácet. Kvůli upomínek musí aktualizovat kontakty. Pokud mu výplaty chodí později, může si přenastavit platební periodu paušálu. Nejjednodušší je pak nastavit platbu inkasem. To je také podmínka, jak O2 stávajícím zákazníkům dlužnou částku odpustí.
Jak to funguje
Současný zákazník O2
Zákazníkům, kteří si v období 1.8. - 23.9. 2014 zřídí inkaso a uhradí veškeré pohledávky po splatnosti, bude odečten poplatek za upomínku, který byl vystaven v období 1.7. - 23.9. 2014.
Odečtení poplatku za upomínku se vztahuje pouze pro nově nastavená inkasa. Je možné odečíst maximálně jednu upomínku ve vyúčtování jednoho plátce a to i v případě, že zákazník v daném období vstoupil do upomínacího procesu opakovaně. Odečtení poplatku se nevztahuje na poplatky za znovuzapojení a na faktury zahrnuté do splátkového kalendáře. Částka za upomínku bude odečtena z první následující faktury po proběhlém inkasu.
Například:
- zákazník má neuhrazené vyúčtování za období 1.6.- 30.6., které bylo splatné 18.7.
- zákazníkovi je odeslána upomínka
- zákazník v srpnu dluh uhradí a nastaví si platbu inkasem
- faktura za zúčtovací období 1.8.-31.8, navýšena o poplatek za upomínku, bude vystavena s platební metodou inkaso
- pokud inkaso proběhne v pořádku, z faktury za zúčtovací období 1.9.-30.9 bude odečtena částka za upomínku
Bývalý zákazník O2
Pokud v období 1.8.-23.9.zákazník uhradí veškeré pohledávky po splatnosti, budou mu odpuštěny náklady spojené s dluhem:
- úroky z prodlení
- náklady na správní a soudní řízení
- náklady inkasních agentur - administrativní poplatek
Akce se nevztahuje na poplatek za upomínku a na pohledávky, kde již proběhlo pravomocné rozhodnutí (v exekučním, insolvenčním a konkurzním řízení).
Zdroj: O2