"Po jeho vydání každopádně karty s 28nm GPU na bázi architektury GCN budou DirectX 11.2 plně podporovat (dle AMD jako jediné; uvidíme ale, jak to nakonec bude)."
nvidia to zrejme neumi, protoze neumi nativne ani DX11.1 viz clanek zde:
diit.cz/clanek/gpu-kepler-nepodporuje-directx-11-1
Ako je mozne ze tu zasa smradi Jan Belka alias stratos, alias debil...? pokial viem tak multiucty su zakazane. Dajte tomu ban lebo to tu dopadne ako na zumpe u stacha. V zaujme demokracie si odhlasujme ze ho tu nechceme. pocitamze sme drviva vacsina, pretoze tepla (ka)belka sa aj tak nicomu nerozumie.
Tu dobu si moc dobře pamatuju přecházel jsem z 3Dfx na Ati 9000 a co neskutečné zábavy jsem si užil s Catalystama, na to asi nikdy nezapomenu.
Ještě že to jakš takš dali do nákupu další grafiky dohromady :)
Jo ovladače grafických karet v té době byly na Atinách peklo, oproti tomu dnešní problémy s drobnostma typu sem tam blikající textura v dálce v BF3 je už jen slabej čajíček.
PS: 3Dfx Glide v té době taky upadal, zlá nVidia, ATI a Matrox, když by 3Dfx nepřeválcovaly, tak jsme mohli mít Glide do teď. :)))
Fňukat 15 let zpětně ... roztomilé.
Nemusím chodit pro ten příklad daleko. Je to mnou zmiňovaný tiled resources, který je podporován ve dvou variantách.
Pro grafiky s pouze DX11.0
A potom varianta s přímou hardwarovou podporou (tj. DX11.2).
Tady máš video, kde je to rozebráno, abys to pochopil i ty a nešířil bludy.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QB0VKmk5bmI
A k tomu tvému výkřiku do tmy..
a perlicka na zaver, nektere z novich funkci jsou dokonce nahraditelne prez jina API a funguji v nich dokonce lip a jiz u her ktere tu davno mame ! takze neco si troufat a vedet je docela rozdil :)
U druhé varianty bude tato technologie z důvodu přímé podpory v HW rychlejší, protože jsou obě pod stejným API a tím je DirectX.
Bohužel no. Pokud by ho za to AMD platilo tak ty řeči naprosto pochopím, ale pokud to dělá jen tak sám od sebe, tak opravdu lze pochybovat o duševním zdraví takového člověka. Stačí se podívat na pár diskuzí na CZC.
Na druhou stranu dá se říct, že tentokrát má pravdu. Nvidia se často neštítí pochybných marketingových a obchodních tahů, které hraničí se lží a nepravdami. To že DX11.1 je stejně vlastně momentálně k ničemu je jedna věc, druhá věc je když ti firma nepravdivě slibuje něco, co v reálu plnohodnotně splnit nemůže. A to je právě případ Nvidia a DX11.1. Ale argumentovat tím při zvažování zda koupit Nvidi, či AMD může prostě jen ten nějvětší zaslepenec, nebo prostě idealista, co nemá rád, když se mu předkládají polopravdy a má dojem že volbou AMD něco změní.
nejde, vsak kdysi nvidia podobne kecala u Geforce 1/2 (ale i 4MX) kde udavala ze umi plne specifikace DX7 coz nebyla pravda, protoze soucasti DX7 byl u Bump mapping, ktery v te dobe umela nativne jenom AMD (radeon 7xxx) a Matrox.. Nvidia umela jenom SW(pres drivery) bump mapping, ale to se tomu nativnimu vzhledove vubec nepriblizil (test na HW/SW Bump mapping byl napriklad soucasti 3D marku 2000)
Jak rikam nvidie vice mene na naky uznavani plnych specifikaci dost kasle, a ja se jim ani nedivim protoze vice mene 99% lidem je to jedno. To jestli je toto chovani spravne nebo ne uz je vec jina :)
jinak bump mapping dokazal uz pred 12 lety vykouzlit takovouhle krasnou vodu :)
http://www.bluesnews.com/screenshots/expendable/Expendable.jpg
HD7xxx vysly drive nez kepler a umej to.. Takze oba vyrobci museli dostat specifikace DX11.1 ve stejnou dobu a AMD to stihli a nvidia ne? tohle prese neni zadna vymluva. Nehlede na to ze pokud to nvidia nestihla nemela by o tom lhat ze to umej kdyz to neni pravda...
to je jako by sis koupil auto co by melo mit 2 litr 8 valec a pak by si zjistil ze tam je 1.8litr jenom 6 valec :)....
Pár specifických funkcí (např. MSAA přes shadery) možná ano, ale jinak jsem si nevšiml, že by třeba na GeForce 8800 někdo doprogramoval podporu DX11. Shadery jsou sice programovatelné, ale v GPU je pořád spousta věcí fixed function. I kdybyste dokázal naprogramovat "softwarový" teselátor nebo řešení pro tiled textures (o čemž pochybuji), bylo by to k ničemu, protože smysl existence těchto funkcí je zrychlení vykreslování.
zde jeste jednou
Bump Mapping ON
http://images.anandtech.com/old/video/matrox/g400/expend-bump.jpg
Bump Mapping OFF
http://images.anandtech.com/old/video/matrox/g400/expend-nobump.jpg
rozdil je propastny :) (psal se rok 1999!!!)
vice mene technologie se neprosadila hlavne z duvodu ze ho tehdy nvidia dlouhou dobu nepodporovala coz byla skoda.
Áno. Nemali by takto klamať. Ale je vysoko nepravdepodobné, že to bolo lenivosťou návrhárov. Niekto musel rozhodnúť o tom, že je pre nich časť DX11.1 nepotrebná. V tej tvojej vojne proti NVIDII často vypúšťaš teórie, ktoré sú nelogické a na úrovni rozprávok. Marketingové materiály AMD nebývajú o nič lepšie. Či ide ti len o to nájsť niečo čo je najhoršie, aby si sa mohol tváriť, že je AMD lepšia? :-) To by som bol zvedvý čo by si vypisoval za hovadiny, keby reklama o "rozbíjaní" grafickej karty bola v opačnom garde. To už by taká sranda pre teba ani pre istého reddaktora určute nebola.
Ona nVidia má "problémy" s podporou strndardů DirectX za ta léta více.
GeFore 6000 a 7000 a jejich podivná podpora DX9c. Buď šlo HDR nebo AA, ale ne obojí dohromady. Opravdovou podporu měla tedy až řada 8000.
Potom přisel DX10.1, který přinášel výkonnostní optimalizace a u některých her poskočily znatelně FPS, ale v té době byly GF8800GT velmi rozšířené a nvidia přínos DX10.1 bagatelizovala. Studia si to nechtěla u nV rozházet a tak většinou DX10.1 zazdili. Kauza Assassin´s Creed byla tehdy docela šťavnatá...
Teď je to nepodpora DX11.1/DX11.2 u architektury Kepler. A že o podpoře DX11.1 lhala několik měsíců je taky fakt. Kdyby opravdu bylo vše tak křišťálově čisté a jasné, tak se nemusela namáhat tanečky okolo a říct pravdu rovnou.
Takže stávající situace podpory DirectX:
nVidia DX11.0
Intel DX11.1
AMD DX11.1 a v dohledné době i DX11.2
Ale nV stačí odvětit "who cares?"....
on měl imho spíše na mysli Environment-Mapped Bump Mapping, který první podporoval jen Matrox
http://www.thg.ru/graphic/19990628/print.html
http://www.combatsim.com/htm/may99/bump1.htm
http://www.tomshardware.com/reviews/review-matrox-g400-max,115.html
http://www.activewin.com/reviews/hardware/graphics/matrox/g400/g400_32mb_4.shtml
Moužná proto blbounku, aby snad někdo nenabyl dojmu, že ty dokážeš s výběrem grafiky poradit.
Takový demagogický blbounek jako jsi ty, si vždy vybere jen to co se mu hodí.
Jinak blbounku docela by mě zajímalo, jak se ta tvoje nemoc jmenuje. Touha po pozornosti a je ti jedno, že tě má každej dost. Vynucovat si pozornost za každou cenu, to je fakt smutné.
nVidia pri navrhu cipu GK104 nemala cele specifikacie DX11.1..
Pokud se nepletu, tak GK104 bylo uvedeno až po hd7970. To, že NV neimplementovala DX11.1 je její problém. Teď vydali "novou" generaci 700 a není podpora opět (a neboj se, já vím, že je to jen přeznačená minulá generace s upravenými frekvencemi). Takže tentokrát už na to prostor i čas měla, ale vysr*la se na to a jen bouchá staré čipy pod novými názvy. (Což není nic tak neobvyklého u obou výrobců).
nVidie chybaju asi 4 instrukcie, ale tie idu cez SW poriesit, nie je to ziadnem problem..
To že něco emuluji (software) neznamená že je to stejně rychlé, jako když je to implementováno s přímou podporou v hardwaru.
A to, že MS ve spolupráci s nV demonstoval tiled resources neznamená, že pro to mají hardwarovou podporu. Carmacova technologie Megatexture běhá i na grafikách bez přímé hardwarové podpory, ale ta rychlost si troufám tvrdit, že bude někde jinde. A to je oč tu běží.
Takže vývojáři nebudou s implementací nikterak pospíchat a výhody plynoucí z plné podpory DX11.1 a DX11.2 mohou přijít na dlouhý čas vniveč stejně jako výhody DX10.1. (Tehdy hry s jeho podporou měly o 20-25% FPS více).
reakce a otazkla nejen na tebe, ale na vsechny diskutujici, muzete vyjmenovat alespon 1 z tech funkci v DX11.1 nebo DX11.2 ktere se daji vyuzit ve hrach, a nektery z konkurenctu je u poslednich generaci nepodporuje na HW urovni? ja jen abyste se tu zbytecne nehadali nad necim ocem ani nevite co vlastne je :))
staci napsat jednu jedinou z tech funkci, a jen prozradim ze oproti DX11 ma 11.1 navic 21 funkci navic (12 z nich jsou funkce vyuzitelne ve hrach, nektere se kuprikladu tykaji jen zvuku nebo videa. atd.., DX je totiz multimedialni api, nikoliv jen herni api), a 11.2 dalsich 5 + 2 vylepsuje
a perlicka na zaver, nektere z novich funkci jsou dokonce nahraditelne prez jina API a funguji v nich dokonce lip a jiz u her ktere tu davno mame ! takze neco si troufat a vedet je docela rozdil :)
mimochodem nektere hry meli ty lepsi FPS i diky jinym optimalizacim, kdybys pracoval ve firme kde se DX10.1 pouzilo, treba by ses dostal i k informacim, ze DX10.1 as tak uzasne nebylo a v dost aspektech "podvadelo" a za urcitych okolnosti to bylo poznat i na samotnem vizualu hry ;)
Záleželo na nastavení hry.
5-10% bylo spíš "worst case scenario".
Spíš jsem měl napsat až o 20-25%, aby to bylo všem jasné :-).
např: BattleForge až +22% FPS
HAWK až +21%
Stormrise až +25%
Jestli čtete release note k novým ovladačům, kde se oba výrobci chlubí zlepšením většinou v řádech jednotek procent, tak bylo nevyužití DX10.1 opravdovým plýtváním potenciálem grafických karet i kdyby to bylo jen těch vámi uvedených 5-10%.
aspon je vidiet co je to za magora. mele sracky (s prepacenim pre redakciu) skace do diskutujucich pritom nema sajn o com hovori, ked dostane ban zalozi si dalsi ucet a zase melie kraviny.
to belka alias stratos alias teply magor: mal by si sa dat liecit, nevyzera to s tebou dobre. odprac sa tam odkial si prisiel a nelez na slusne stranky o HW/SW. prd o tom vies a len robis so seba smiesneho trotla. pakuj sa het.