Ona nVidia má "problémy" s podporou strndardů DirectX za ta léta více.
GeFore 6000 a 7000 a jejich podivná podpora DX9c. Buď šlo HDR nebo AA, ale ne obojí dohromady. Opravdovou podporu měla tedy až řada 8000.
Potom přisel DX10.1, který přinášel výkonnostní optimalizace a u některých her poskočily znatelně FPS, ale v té době byly GF8800GT velmi rozšířené a nvidia přínos DX10.1 bagatelizovala. Studia si to nechtěla u nV rozházet a tak většinou DX10.1 zazdili. Kauza Assassin´s Creed byla tehdy docela šťavnatá...
Teď je to nepodpora DX11.1/DX11.2 u architektury Kepler. A že o podpoře DX11.1 lhala několik měsíců je taky fakt. Kdyby opravdu bylo vše tak křišťálově čisté a jasné, tak se nemusela namáhat tanečky okolo a říct pravdu rovnou.
Takže stávající situace podpory DirectX:
nVidia DX11.0
Intel DX11.1
AMD DX11.1 a v dohledné době i DX11.2
Ale nV stačí odvětit "who cares?"....