Amazon nevyrábí jen Kindly a chytré reproduktory Echo. V nabídce má již několik let i produkty s vlastní značkou AmazonBasics, kde najdete různé doplňky do domácnosti a kanceláře, ale také příslušenství pro elektroniku jako brašny, kabely, sluchátka, nabíječky apod. Podobný recept přezvala i Alza, která oficiálně odhalila značku AlzaPower.
„Zákazníkům chceme přinášet spolehlivé zboží prvotřídní kvality, které sami testujeme a používáme. Na zahraničních veletrzích proto osobně vytipováváme potenciální továrny schopné vyrobit pro nás ty nejlepší produkty; zásadním měřítkem je přitom kvalita. Díky vlastnímu brandu můžeme ovlivnit podobu produktu, obal, poprodejní servis i konečnou cenu, a ta bude víc než přívětivá,“ říká obchodní ředitel Alzy Petr Bena.
Jak už název napovídá, Alza se zaměří na produkty týkající se nabíjení a napájení. Katalog AlzaPower čítá několik různých USB nabíječek (včetně podpory QuickCharge), kabelů pro iPhony s certifikací MFi, adaptéry USB-C/microUSB nebo alkalické tužkové baterie (AA i AAA). První produkty již Alza prodává od léta, až nyní jim začne dělat větší kampaň.
Ekoobal a doživotní záruka
Pilotní provoz si firma chválí. Třetina prodaných datových kabelů již prý nese její značku. Alza nechce lákat na co nejnižší cenu, ale nabídne jiné výhody. Tou budou například ekologické obaly z papíru – bez plastů a chemických lepidel. Druhým bonusem má být lepší záruka. Alza tvrdí, že u některých produktů nabídne rozšířenou nebo dokonce doživotní, v současnosti má ale u všeho jen standardní dvouletou.
TIP: Nakoupíte v Alze, odmění vás CZC. A fakt to není vtip
Na jaře 2019 obchod představí i vlastní značku hobby vybavení pro kutily. Kromě reklamních předmětů s mimozemšťanem již Alza prodává vlastní počítače nebo alternativní náplně pro tiskárny.
Třetí prodejna bez prodavačů
Od 2. listopadu mohou Pražané nakupovat ve třetí „prodejně budoucnosti“. Bezobslužné obchody již Alza postavila na Floře a nedaleko metra Budějovická, nová prodejna je u stanice metra B – Můstek. Má asi 50 m², vnitřek je rozdělený do dvou částí. Ve vestibulu lze objednávat zboží, platit a volat s živým operátorem, ve druhé se nachází 400 úložných boxů s produkty. První dvě prodejny od ledna vygenerovaly obrat téměř 45 milionů korun a odbavily necelých 40 tisíc unikátních zakázek.