V slovenskej verzii je tvrdenie ešte jednoznačnejšie: "Chcete mať istotu, že ste nepreplatili ani euro? Vybrali sme pre vás produkty, ktoré výhodnejšie na trhu proste nekúpite."
Majú tam však poistku, kde je uvedené malým písmom, že ceny boli porovnané v určitý dátum a čas. Odvtedy mohli ostatní predajcovia zareagovať na ponuku zníženom svojich cien.
Lukáši, tento článek trochu objevuje Ameriku a takové překvapení to není. Dva roky sleduji podobné "akce" a není to jen Alza. Dělají to všichni velcí hráči - Mall, Czc, Okey atd... prodejci se nechytí za nos, ani když jim to napíše zákazník na FB. Spíš mě překvapuje, že s tím kontrolní orgány nic nedělají.
Tak věřím, že většina chápe, že se to vztahuje k jednu eshopu. A že porovnání s ostatními je tedy pasé.
Takže spíš by mělo být porovná v časové ose u Alzy. Cena před tvrzením a cena po něm, tak to tedy chápu i já.
jinak k situaci a cenám na trhu. Již asi před 3 nebo 4 lety se nám chlubili distributoři (velkoobchody), že nám jakožto obchodníkům zajistili, že eshopaři nemohou dávat na své sdílené eshopy nižší obchodní přirážku než 0,5%, do té doby mohli dávat i zápornou marži!
Stávající stav je tedy takový, že stále existují eshopaři, kteří na nákupní cenu přidají ono 0,5% a za tuto marži obchodují. Je jasné, že Alza a jim podobní, včetně kamenných prodejen, takovéto praktiky nebudou nikdy dělat. Jednak se musí platit nájmy, výplaty atd. a jednak se chceme usmívat na zákazníka i v okamžiku reklamace a nebo jiné nepříjemnosti. a to, eshopy s minimální marží dlouhodobě nedokáží.
Takže vždy dokáži najít v tomto okamžiku nižší cenu, ale důležitější je zda za nějakou delší dobu najdu fungující i eshop.
Alza je dlouhodobě jeden z dražších e-shopů, já už na Alze většinou nakupuji když není jiná možnost, raději se už dneska podívám u jiných větších prodejců, CZC, Mirronet, Bohemka a mnoho dalších, které nabízejí obdobné možnosti, mimochodem naučil jsem to až ve chvíli kdy kdysi zavedli poplatek za převoz na pobočku, jinak jsem nikam jinam nechodil.
Alza cílí hodně na hlavní město, kde se prachy moc neřeší, je hodně znát že na okresní města vcelku kašle, třeba CZC je mi z tohoto pohledu milejší.
Jako výhodu Alzy vidím rychle časy zpracování oproti konkurenci to může být i 1den, což pro někoho hraje roli, take bezproblémovou reklamaci u levnějších položek, kde ani moc neřeší jestli je to opravdu kaput.
Ovšem její inzerce v TV a po webu smrdí jednou velkou lží o levných cenách, ovšem asi jim buisness plán vychází čili naše kecy na tom asi moc nezmění ;-)
To je ale problém legislativy, která toto dovoluje. Už si nepamatuji jak to přesně je...myslím že nemá definováno z jaké ceny se má sleva počítat, takže obchody tam dají jakou chtějí. Nejčastěji právě cenu při vstupu produktu na trh, kdy je produkt nejdražší. A úřady s tím nic neudělají. Nekalá praktika je až ta, kdy třeba na týden dva zvednou cenu (a prokazatelně se daný produkt všude jinde prodá na nižší) a pak dají "slevu".
V nějakém článku s ČOI jsem to četl.