Loni podle dat Českého statistického úřadu nakupovalo online o 1,3 milionů Čechů více než v roce 2019. Výrazně nejvíce se hledají dárky pro maminku, z cukroví vede linecké a velkým hitem jsou adventní kalendáře s nejrůznějším obsahem (rum, hračky…). Češi také nakupují čím dál více online, což by platilo i bez pandemie, ale zřejmě s menším nárůstem.
Poté je zde ještě fenomén Black Friday, který, co se týče vyhledávání, dosahuje již téměř poloviny toho, co vyhledávání čistě vánočních témat a dárků. Letos v Česku připadá na 26. listopad.
Alze stárnou zákazníci
Alze stárnou zákazníci. Už nedominují mladí lidé do 34 let, nyní je podíl věkových skupin vyrovnaný, uvedla Klára Blažková, interim marketing director společnosti Alza. Už podle současných prodejů se za vánoční hity odhadují chytrý náramek od Xiaomi či masážní pistole, ale také Airpody či herní konzole (byť ty jsou velmi nedostatkovým zbožím).
Zatímco Češi bývají loajální ke svým oblíbeným obchodům, v zahraničí lidé rádi zkoušejí ty nové. Alza tak před pár týdny expandovala do Francie, první země její dosavadní středoevropský prostor.
zdroj: TZ Alza a Google