Největší český e-shop nedávno na Facebooku uspořádal soutěž o iPhone XS a jeden z fanoušků se ozval, že by si v případě výhry nechal zeleného Alzáka vytetovat na záda. Alza se toho chytila a o pár dní publikovala fotopříběh, jak onen nadšenec sedí v tatérském studiu s jehlou připravenou k akci.
Řada českých i slovenských médií se chytila, protože kontroverzní téma a iPhone budí pozornost (a zvyšují čtenost). Jenže Alza si z nich pouze vystřelila, celá akce byla zinscenovaná a k tetování nakonec nedošlo. Pro laickou veřejnost to byl povedený vtip, pro tu odbornou to bude hezký zdroj dat do budoucích studií o tom, jak snadno vytvořit fake news a manipulovat novinami.
TIP: Alza zažila rekordní rok. Chce dobýt i Německo a Rakousko
PS: Staré konspirační moudro říká: „Sice to není pravda, ale mohla by být.“ Zrovna před rokem k podobné události totiž došlo. Jeden muž se vsadil s premiérem Babišem, že si nechá na rameno vytetovat koblihu. Nakonec to udělal, byť místo klasické koblihy tam měl děravý donut, zato s bublinou It will be better (Bude líp). Babiš mu za to koupil iPhone X za třicet tisíc. Jak by ale řekli v MasterCard, marketingová hodnota celé akce byla k nezaplacení.