Dá se říct, že Twitch objevil nový trh. Streamování her se ukázalo být velmi populárním, a tak o službu ve své době projevil zájem nejeden technologický gigant. Už to vypadalo, že připadne Googlu, v polovině roku 2014 mu ji však vyfoukl jiný technologický gigant – Amazon. Zatím poslední známé číslo, které nám napoví, jak je služba velká, říká, že se na Twitch každý měsíc dívá 100 milionů lidí. Tak to aspoň bylo před rokem a půl.
Twitchi se mezitím snaží konkurovat prakticky všichni stávající hráči, včetně Googlu, Microsoftu nebo Valve. Je nicméně otázka, jestli se jim někdy podaří oblíbenou službu dohnat. A zatímco se tyto a další firmy snaží vybudovat vlastní platformy, Amazon mezitím ostře sledovanou akvizici využije k tomu, aby vydělal peníze. Nejspíš nepřekvapí, že na Twitch od dubna naváže prodej her.
Libí se vám hra? Kupte si ji
Tím by mohl výrazně narušit stávající struktury. Např. Valve je opačný případ. Vybudovalo úspěšný digitální obchod, na který se snaží přinést žádané funkce jako streamování her. Amazon by mu mohl začít konkurovat – a troufám si říct, že úspěšně. Jak jsem naznačil, Twitch má obrovskou uživatelskou základnu a nevidím mnoho důvodů, proč by se z něj nemohl stát další silný hráč.
Sledování toho, jak někdo jiný hraje, může v dnešní době lidem vynahrazovat demoverze. Pokud se někomu hra bude líbit, povede k nákupu krátká cesta. Celá myšlenka by mohla selhat snad jedině na chybném předpokladu, a sice že sledující ve skutečnosti nehodlají hry nakupovat. Ne každý patrně bude chtít sám hrát, na druhou stranu si myslím, že se potenciálních nákupčích ve výsledku najdete dost. Minimálně za pokus to stojí.
https://vimeo.com/205836652
Ten, kdo bude vysílat přenos ze hry, na každé kopii prodané díky němu získá 5 % z prodeje. Kupující s nákupem obdrží náhodně vybraný dárek, např. odznak. Herní vydavatel pak získá z každé kopie 70 %. Prodávání her nebude povinné, takže kdo bude chtít jen vysílat, bude moct jen vysílat. K nejznámějším distributorům a výrobcům, kteří budou své hry skrze Twitch nabízet, patří Ubisoft.
Na seznamu pak dále najdete týmy jako Ubisoft, Telltale Games, Digital Extremes, Hi-Rez Studios, tinyBuild, Paradox Interactive, Trion Worlds nebo Vlambeer. To znamená, že řadu známých titulů si na Twitchi zatím nekoupíte. Uvidíme, jak se bude seznam rozrůstat. Hned od spuštění budou prodeje podporovány všude ve světě, zatím však bude používána jen jedna měna, a sice americký dolar.
Z výše uvedené vyplývá, že zatím bude Twitchi chybět klasický obchod s katalogem. Nákupy budou aspoň zatím možné jen skrze kanály vysílajících. Útok na sociální frontu podle mě mít úspěch musí. Co si o novém plánu Amazonu myslíte vy?