Retailoví zákazníci jsou ochotni utratit nějaké množství peněz a celá bitva je jen o tom, která firma kolik vydělá. Součet výdělků je samozřejmě menší, než ty utracené peníze. Jakýmkoli posunem "středu" směrem nahoru, klesá množství vydělaných peněz.
A tady vždycky tahá za kratší konec ten, kdo prodá víc. Jaký má podíl AMD celosvětově na retailu nevím, ale kdyby to byly třeba 3/4, tak to znamená, že i kdyby se rozkrájeli, nejsou dlouhodobě schopni navýšit prodeje o víc jak třetinu. Při 50% marži to znamená, že zlevnění o šestinu a víc jim přinese menší zisky, i kdyby nakrásně získali retail celý, což se jim samozřejmě nepovede, protože vždycky tady budou mvladaři.
Z tohoto důvodu si taky myslím, že Zen3 se do desktopu nepodívá moc brzo. AMD nemá kam spěchat. Zen2 bohatě stačí a uvedením Zen3 začne konkurovat (snižovat zisky) hlavně sama sobě (stále mluvíme o tom retailu, v serverech se bude snažit Milan uvést co nejdříve).