Tak snad AMD vi co dela, protoze pokud si se svou Infinity Cache dosahnou vykonu nekde kousek pod RTX 3080, tak ja nemam nic proti tomu za predpokladu, ze to bude zrat 240W. Pak se o tretinu energeticky narocnejsi NVidia muze jit zahrabat. :-D (Je tam samozrejme to slovicko POKUD, to teprve zjistime.)
Komplik ty si zase tard jako prase...
1) Ano 8700K je rychlejší než Ryzen 3600 ale je třeba si uvědomit že to Core stojí taky 9500kč ještě dnes. Takže machrovat tady že máš rychlejší procesor je třeba hledět i na pořizovací cenu která tenkrát a dnes byla trochu jinde než kde je 3600 - stojí 5200kč
Za to ten cenový rozdíl rozhodně nestojí ve výkonu se to absolutně nevyplatí.
Je mi jasné že porovnáváš výkon ve hrách a ano tvůj cpu je super a hry i dnes ,ale nesmyslná byla jeho cena. Klasická intel ždímačka.
2) ano můžeš ho přetaktovat a dostat nějaký výkon navíc ale taky budeš atakovat 170W spotřebu ,je nutný delid a vodní chlazení, takže to zase takovej super kauf nebyl když spočítáš všechny tyto náklady a nárůst výkonu.
3)HW portože Intel a NV je vyjde levnějí – levněji protože kdxyž si technik účtuje 50-100 dolarů za hodinu + dopravu tak jeden malý problém – třeba nemožnost nastavit XMP u některých kombinaci deska
Takže pokud si někdo neumí ověřit u výrobce desky podporu ram a takových super techniků je jistě mnoho se není čemu divit ,ale za to nemůže výrobce ,ale hloupost technika. Nicméně i kdyby bylo nejhůře tak pořád provozovat na nižších frekvencích než na XMP profilech. A zkušený technik to dokáže naladit během chvíle.
Jeden výjezd k takovému počítači zruší finanční rozdíl Intel vs AMD… další výjezd dělá Intel levnějšíí - Todle je jen tvoje sprostá lež...
Polarise sem měl přes dva roky a nikdy sem žádný problém nezaznamenal.
mibfox ejte si tam ovladace 20.8.3 nebo 20.9.2 a na hry od blizzardu podtocte kartu oproti defaultu o 100 mhz a trochu si prectete diskuze k novym driverum pred instalaci a je to ok.
Kdyz to podam takhle, nikdo mi zpatky nevola a mam klid.
Ja vidim dalsi sanci s novou radou AMD. Mozna, ze se to zmeni jeste k lepsimu.
Prosím tě ty už nikomu nic nestav a neprodávej ,protože od takového lempla bych si nikdy nic nekoupil.
komplik RTX efekty stojí uplně za starou belu .. Viz Quake 2 který běží 35 FPS s 3090 ... Jako vážně ? 22 let stará hra a takový výkon ??? ... TO JE OSTUDA. Pěkně upravená hra ,ale bohužel nehratelná.
https://www.youtube.com/watch?v=d2F3OiKWPNs
Některé NAVI karty měly porodní bolesti ,ale jak vidíme u Nvidie tak trpí stejně u nové generace, nebo u Turingu umírající paměti ,ale chápu to NVidiot nepřizná. (To sám sem ted měl dvě Nvidie nicméně se snažím být objektivní)
Tak fajn Borderland 3 na big navi 61 FPS v 4k proti 68 u 3080, cca 11% navrch pro 3080 a to to testovali s 5950X takže teoreticky nejvýkonnější herní CPU.73 vs 82 v Gears 5, 12% ve prospěch 3080 CoD:MW 88 vs 101 14% pro 3080...
A ceny...
300 dolarů za 5600X
449 za 5800X
dalo se čekat že jdeme hezky nahoru cenou
no vzhledem k nepritomnosti AMD v highendu si nemyslim, ze by riskovali zkouset neco co je slepa ulicka, myslim, ze nejsou v pozici kdy si to muzou dovolit, zas ale hrat divokou kartu taky neni od veci, uz aby byla druha pulka listopadu, bude Cyberpunk a hodne lidi uz ma tiky :D aby si ty neony a odrazy melo na cem pustit
Tak ony Polarisky jsou již delší dobu celkem fajn. Problémy, pokud se vyskytnou, tak většinou souvisejí s nějakou aktualizací konkrétních her, které pak potřebují fix v ovladačích. Což není chyba ani AMD, ani Nvidie, děje se to průběžně u obou. Akorát s tou NAVI a porodními bolestmi bych si dovolil nesouhlasit. Jako první NAVI, zvl. 5700X, je pěkná karta s hezkým výkonem za pěknou cenu, pokud tedy funguje v konkrétní sestavě dobře. Ty problémy s blackscreenama a náhodnými pády přetrvávají, byť ten dubnový (tuším) fix pomohl, ale ne všem. A zřejmě za tím bude nějaký hw bug přímo v čipu, který nelze ovladači dost dobře ošéfovat - je to jen má domněnka, mezi těmi informacemi, které se teď ohledně nových Radeonek hrnou, bylo i toto zmíněno (tuším u MLID).
1: Proč taháš cenu a výhodnost? Já reagoval na tvrzeníí že 3600 je výkonnější než 8700K. Sám potvrzuješ že tomu tak je. že 3600 byla levnější, ano, o 2 roky později.
2: 170W? Ve stresstestech na 5GHz to bylo do cca 135W. Ale to je nerealistická zátěž, tam kde výkon CPU potřebuju nejvíce - X-Plane - to při 5GHz bere lehce nad 50W, viz overlay 0- https://www.youtube.com/watch?v=7clF0eR893w takže možná prve to CPU měj doma a používej a pak něco tvrď...
3: Ano koupíš kompatibilní paměti, desku a cpu a nejde to, vyměníš za jiné kompatibilní CPU, jde to... Původní CPU a paměti dáš do jiné desky a jede to... To jsou případy z praxe. Takže si to musíš všechno odzkoušet jako technik a to tě stojí čas tzn. peníze. Pak vyjde nový bios a to co platilo už nemusí platit. Když máš 20 let praxi a u intelu se ti to nestává aniž bys každou kombinaci musel předem testovat, tak není co řešit. Zákaznííkovi je jedno co v tom počítači je, ho zajímá cena a to zda to zvládne to co potřebuje, obě firmy mají cpu výkonné víc než drtivá většina lidí dokáže využít, takže výkon nehraje roli, zůstává cena a když ten technik naceňuje full servis a víí že s AMD má výrazně víc práce než s Intelem, tak i když je intel dražší v pořizovacích nákladech, v údržbě je levnější a finální cena celé služby pro zákazníka může vyjít levněji.
"komplik RTX efekty stojí uplně za starou belu .. Viz Quake 2 který běží 35 FPS s 3090 … Jako vážně ? 22 let stará hra a takový výkon ??? … TO JE OSTUDA. Pěkně upravená hra ,ale bohužel nehratelná."
Jaké RT efekty? Quake II RTX je čistý pathtracing - tzn raytracing ze 100% není to rasterizace s RT efekty.
"Některé NAVI karty měly porodní bolesti ,ale jak vidíme u Nvidie tak trpí stejně u nové generace, nebo u Turingu umírající paměti ,ale chápu to NVidiot nepřizná. (To sám sem ted měl dvě Nvidie nicméně se snažím být objektivní)"
Jasně byla tu nějaká nestabilita, wow, opraveno 14 dní po release. odcházejícíí paměti u Turingu? Co přesně? Kdysi jsem něco četl, že šlo o nějakou vadnou várku pamětí, vše samozřejmě bezproblémově reklamováno.
No a AMD... wow, po 7 měsících po launchi AMD připustilo že tam mají chybu a začali ji řešit... A plně nevyřešili dnes.
Nicméně já nejsem ten kdo řeší stabilitu nebo poruchovost karet. Je to elektronika, občas se něco rozbije, od toho je záruka a po ní.. osobně nekupuju spotřební elektroniku s tíím že přežije výrazně záruku, byť se to typicky stává a slouží to daleko více, u mě ale ten hw většinou nevydrží morálně.
To sice mas pravdu, ale prvni Navi (RX 5700 a XT) byly i na pomery AMD dost extrem. Aby v tom pulka her nebezela, to se jeste u Polarisu nestavalo, az posleze. Takze ano, AMD se krome dobreho hardwaru musi i na poli ovladacu vratit aspon tam, kde bylo driv a teda je proti posledni generaci grafik nutne vyrazne zlepseni!
Zase tak problematicke by to vzhledem k tomu, ze to stejne vyvojari budou optimalizovat pro "jejich" konzole, byt nemelo, ale take UVIDIME.
btw to nebola chyba HBM, ako takych, navrh jedneho cipu s pamätami spolu je dobry, ale tam uz zase nedoladili efektivitu karty, ked si ju ale odmyslime, tak taktikou Nvidie stale bolo 256-bit zbernica resp. nizsia zbernica a vysoke takty frekvencii, teraz sa podla mna o nieco podobne pokusa AMD, az na to, ze nikto nevie, ako to s tou cache bude stabilne fungovat a hlavne hruby vykon.
Hele ovladace AMD nejsou zadna hitparada (viz predposledni co rozhasej RDR2) momentalne ok s verzi 20.9.2 beta.
Ale o tom jsem uplne mluvit nechtel.
"Pulka her" To zase ne hele. Hodne lidi to zasahlo, vcetne me i na Polaris (na mrte kartach ty same problemy) ale nemuzu rict, ze na polovine her. A to jsem myslim hrac pc her docela dost. Blby je, ze to lidem pada v oblibenych hrach a tak se o tom i vi.
Kdyz cte clovek fora o ovladacich amd, tak vi co muze a co ne a je bezpecny tak nejak i ty nove ovladace (zpravidla ob jedny) nainstalovat.
Neni to idealni. Proste je tu videt, ze GPU divizi AMD chybi penize na poradne testovani no.
Ten stav neni dobry.
Ale ted s novou radou se to treba zlepsi.
Záleží jestli implementují RTX knihovny NV. Pokud vývojáři používají RTX API nikoli DXR, což mám za to že hodně vývojářů zvolilo, tak pokud AMD do ovladačů nedá nějaký wraper na RTX API tak RT ve hrách bez zásahu vývojářů fungovat na AMD nebude. Rozhodně pak nebude uzpůsobený na výkon toho HW
RTX je de facto nadstavba DXR, podobně třeba jako VR či Game works.
Pak to je hlavně blbé v AMD protože i ti musí používat NV grafiky, protože problémy s NAVI drivery potvrdilo, po cca 7 měsících hlášeních uživatelů i samotné AMD a pozor, dokonce ten problém začalo řešit.
Stejně tak si asi vymýšlejí ti youtobeři kteří prostě zachytili různé obrazové artefakty na čerstvě složených mašinách a museli to přeinstalovávat nebo jinako řešit.
Vím o system builderech, kteří kvůli různým problémům s AMD prostě zákazníkovi nedoporučí AMD HW portože Intel a NV je vyjde levnějí - levněji protože kdxyž si technik účtuje 50-100 dolarů za hodinu + dopravu tak jeden malý problém - třeba nemožnost nastavit XMP u některých kombinaci deska+ cpu a hloupí aktualizace biosu která manuální nastavení vždy resetuje... Jeden výjezd k takovému počítači zruší finanční rozdíl Intel vs AMD... další výjezd dělá Intel levnějšíí
ok R5 3600 :)
A ne 3600 rozhodně v základu rychlejší než 8700k v základu není (overall výkon napříč užitím) a po OC už se ta 3600 vůbec nechytne.
Sám mám 8700k a na trhu není jediný procesor AMD, který by mi poskytl lepší výkon, tady jen podotknu že víc než těch 6c/12t nevyužiju. Tam kde mě výkon CPU limituje nejvíce mám po konzervativním OC na 4.7GHz all core zhruba o 20% vyšší výkon proti 3600 na stocku, OC ti přidá do 10%. Kdybych šel s OC na krev, tak těch 20% udržím i proti OC 3600.
A ano 8700k je zastaralý 14nm muzejní kousek, přesto si libuju že jsem ho koupil za historicky nejnižší cenu 8800Kč v době kdy AMD nabízelo jako alternativu jedině 2600X asi za 6-6.5 tisíce a dosahoval výkonu přetaktované 4790k kterou jsem právě 8700kčkem nahrazoval a tam kde jsem potřeboval, mi to přineslo 30% výkonu na stocku a kolem 50% při OC.
Užívám si toho výkonu tři roky a na trhu není žádné CPU a to nejen od AMD, ale ani od Intelu, které by nabídlo natolik lepší výkon aby mě to vůbec začal uvažovat o upgrade, z 10600k po OC na krev vytlačím max několik procent výkonu navíc, možná trošku víc z 10700k, ale to se bavíme pořád o OC na krev při nesmyslné spotřebě. Tam kde sílu toho CPU používám nejvíce mě ta ocnutá zastaralá 8700k žere ~50W, Ocnutá pokroková 7nm 3600 bere přinejmenším stejně, spíše více.
Polaris stale neni vyresen uplne. A nikdy nebude, stejne jako ty "ulety AMD s hbm".
Ale, je to mnohem lepsi.
Dnes, kdyz prodavam Polaris, nebo sestavu s Polaris, muzu aspon rict: dejte si tam ovladace 20.8.3 nebo 20.9.2 a na hry od blizzardu podtocte kartu oproti defaultu o 100 mhz a trochu si prectete diskuze k novym driverum pred instalaci a je to ok.
Kdyz to podam takhle, nikdo mi zpatky nevola a mam klid.
Ja vidim dalsi sanci s novou radou AMD. Mozna, ze se to zmeni jeste k lepsimu.
RT umí každá grafika a každé CPUčko. Je to matematická úloha. Problém je kolik těch úloh je potřeba dělat a jak efektivně je ten HW dělá.
Když vezmeme třeba filmová studia a filmy jako Avatar, cvož už je 10 let starý film a současná produkce je násobně náročnější na výpočetní výkon i datové objemy....
Film se renderoval na téhle mašině:
4,000 Hewlett-Packard servers with 35,000 processor cores with 104 terabytes of RAM and three petabytes of network area storage
Tomuhle drobkovi občas trvalo k vygenerování jednoho obrázku několik hodin - It would often take the computer several hours to render a single frame of the film.
Takže jde jen o to jak rychle umí ten HW počítat. Rychlost 3D renderingu se na Ampere proti Turingu zvýšila více jak dvojnásobně
A proč by ho nepoužívali pokud jim ulehčí práci? GameWorks taky nemuseli vývojáři používat a přesto ho používají.
AMD může tu funkcionalitu RTX API zaimplementovat. Vývojář hry volá pořád stejné API a driver udělá co je potřeba.
Multiplatformní hry samozřejmě jsou, ale to neznamená že jsou identické.
Herní engine je skutečně jeden, ale co ten herní engine umí a jak pracuje s HW je záležitost platformy a většina vývojářů hry tohle ani vůbec nemusí řešit protože vyvíjí hru pro herní engine ne pro platformu na které běží. Ale samozřejmě musí myslet na limity platforem.
Jsou skutečně hry které jsou 1:1 PC vs konzole, jsou hry, které mají na PC přepracované ovládání, jsou hry které mají assety ve vyšším rozlišení, více polygonů, navýšené detaily...