Použití výpočetních jader ARM by AMD mělo umožnit snížení spotřeby ze současných 4–8 W. Známo je zatím jen to, že použitá procesorová jádra budou z rodiny ARMv8, tedy buď Cortex-A57, nebo slabší Cortex-A53. Hlavní devizou by mělo být grafické jádro architektury GCN a tudíž hardwarová podpora nejnovějších technologií včetně DirectX 11.1 a OpenGL 4.x.
Ačkoliv DirectX 11 pochází z roku 2009, podpora u mobilních grafických akcelerátorů je stále spíše vzácná. ARM Mali řady 600, PowerVR 5XT a Qualcomm Adreno 200/300 splňují DirectX feature level 9_3 (Adreno 300 by mělo zvládat DirectX 10, ale oficiálně se uvádí takto), GeForce v Tegře 4 dokonce jen 9_1 (a pár funkcí chybí i pro splnění OpenGL ES 3.0). Hardwarovou podporu vyšších verzí v současné době nabízí jen GPU řady PowerVR Series 6 (známé též pod označením Rogue), které se teprve dostávají na trh.
AMD bude mít ale i jednu zjevnou nevýhodu a tou bude použitý 28nm výrobní postup. Konkurenti totiž v horizontu jednoho až dvou let, kdy bude čip na trhu, přecházet na 20nm technologii. Tegra 3 se navzdory výrobě 40nm postupem nestala prodejním propadákem, ale Tegra 4 zatím moc netáhne. Implementace jader ARM není zaručený recept na vysoké prodeje a tučné zisky, jak by se možná mohlo zdát. Texas Instruments se z bitevního pole čipů pro tablety a telefony stáhl, ST-Ericsson na něm padl, Nvidia s Tegrou 4 moc velkou díru do světa neudělala. AMD přichází pozdě a chce soupeřit se zkušenějšími matadory a levnou Čínou? Jistá dávka skepse je myslím na místě.
Zdroj: X-bit labs, SweClockers