Jako verim tomu, ze AMD zvladla DX12U dokonale, ze to bude dokonale v konzolich a bude to dokonale i na PC grafikach RDNA2. Nicmene i to blbe demo ukazuje, ze AMD furt taha za kratsi kus provazu. Proc se demo NVidii povedlo, proc tam neni videt komprese, rozmazani, spatna kvalita streamu? Proc? A odpoved zname, proste to AMD zase nedokazalo prodat.
Jak pak mam verit, ze AMD dobre vyladi ovladace, kdyz nezvladnou ani propagacni video?
AMD grafiky sa na nVidiu nechytajú nielen v hrách, ale i na video výpočty sú veľmi slabé. Pugetsystems má testy, v linku je graf výkonnosti v Premiere Pro pri použití štandartných efektov ako prechody/zaostrenie/šum formát 4K/60p :
https://mirovl.rajce.idnes.cz/Video_efekty_GPU/#4K60pefekty.jpg
"se to Nvidii povedlo" "nezvladnou ani propagacni video" ...
Uvědomujete si doufám, že tu kompresi dělá Youtube, které cokoliv do něj pošlete, překóduje? Ať už pošlete jakoukoli bitrate a jak dobře enkódované video chcete?
Když na tu kvalitu kašle jak Youtube, tak Google jako vývojář toho VP9 (kompresi do AVC zprasili ovšem taky), tak co s tím jako má dělat AMD? Jasně, mohlo by to video být hostované někde jinde, ale youtube je standardní místo, kam lidi jdou. A když jsme u toho, tak Nvidia dává videa taky na něj. A jsou ním komprimovaná úplně stejně blbě(všechny ukázky RTX efektů, DLSS - na těch je pak taky je ten blurfest pěkně na levačku).
Ostatně v tom povzdechu nad kompresí je napsané, že je to obecný problém, ne záležitost tohohle dema.
O výkonu zvláště v případě RTX bych raději být tebou moc nemluvil:)
AMD karty se tak nechytají že pro Doom je doporučován ...RX 5700 XT.
https://www.pcgamesn.com/doom-eternal/pc-performance-analysis
A rozhodný tah na branku představují konzole,tam se rozhodne jestli má ray tracing smysl či ne.A kolik že má nVidia konzolí? :)
Tak bodaj by neodporúčali RX 5700XT, keď je to v súčasnosti najvýkonnejšia herná GPU od AMD. Tak isto tam mohli odporúčať aj RTX 2060 Super, ktorá je v tých tvojich testoch dosť blízko ku RX 5700 XT. :-)
Ad Raytracing: Fakt niekto, kto vie čo je Raytracing, pochybuje, či má zmysel alebo nie? To je ako keby v 90tych rokoch niekto pochyboval o tom či má zmysel rasterizácia.
Takže v hrách najvýkonnejšiu grafiku AMD odstrelí v pohode RTX 2070 S a v prípade kódovania HEVC videa dokonca stačí na 5700XT obyčajná GTX 1660, ktorá je podstatne rýchlejšia....
https://www.reddit.com/r/radeon/comments/ea42b0/rx_55005500xt57005700xt_hevc_encoding_support/
Ono to maže ve 4K taky. Měly by pak líp přežít hrany, linie a tak, ale textury to myslím vymydlí pořád, ten banding by nejspíš byl stejný. Samozřejmě na té konkrétní bitrate závisí dost (jinak bych ale řekl, že ani s 4mbps by to nemuselo nutně vypadat tak mizerně, ale holt tyhle videoslužby znamenají špatnou rate control/rychlé nastavení enkodéru atd).