Dopadne to jako s G-Sync / Freesync: Přišla s tím Nvidia, používá se to od AMD, protože je jednodušší, levnější a standard VESA. Tohle od AMD bude standard DirectX (AMD na tom pracuje s Microsoftem a Sony), budou to používat PC i konzole a nebude potřeba na každou hru několik týdnů práce superpočítače - prostě se to jen zapne. Takže i když to třeba nebude tak dobré (Freesync proti G-Sync taky není), používat se bude FidelityFX SR.
Tak pojďme pojďme, Team Red. AMD potřebuje nějakou formu SS víc než Nvidia, bo pomalý ray tracing - těžko si někdo v dnešní době kupuje high-end GPU, aby potom hrál v 1080p. Implementace na úrovni API (DX12 Ultimate) je určitě lepší, než implementace na úrovni hry/enginu jako u DLSS.
To jsou domnívám se nepodstatné technické fíčurky. Jenomže AMD má ohromnou výhodu společné platformy jak pro PC tak pro konzole. V AMD se zaměřují správně na malou pracnost vývoje her. Nvidia pravděpodobně zajde na to, že to málo kdo tuhle technologii použije protože DLSS bude použitelné pro malý rozsah potenciálních zákazníků (hráčů).
Tak u Gsync si dovolím trvdit, že pomalu vymře, proto Nvidia přistoupila na "AMD hru" s názvem Freesync, aby vůbec něco podporovala.
Pro Nvidii (potažmo výrobce monitorů) to není výdělečný - kolik modulů se prodá? Grafiku měníš co chvíli, ale monitor ti stojí na stole i 10 let - fakt rychlootáčkové zboží.
Konzole a PC su oddelene svety, ale tiez to beriem tak, ze ma AMD vyhodu v HW v konzolach. NV na druhej strane ovlada PC svet, kde uz dodala velke mnozstvo kariet s Tensor Cores a v novej generacii uz cieli aj viac do mainstreamu. Zakaznikov nebude mat v tomto smere malo. A prave v mainstreame je mat moznosti ako DLSS slusna vyhoda. Hlavne ked riesenie od AMD ma byt postavene na DirectML, ktore NV karty podporuju tiez a vdaka Tensor Cores si myslim, ze budu mat v tom aj lepsi vykon ako konkurencia.
Víte technická vyspělost to nevyhraje. To říkám i když si netroufám říci co je technicky více na výši (AMD nebo Nvidia).
Tohle byla je a bude prostá matematika peněz. AMD pokrývá svět Sony, Microsoft a kousek PC světa. Nvidia je jenom vetší kus toho PC světa. K tomu si přidejte snadnější vývoj pro svět AMD (RNDA) a z toho vyplývá, že u Nvidie budou mít oči jen pro pláč.
Marku, je to reakce na dohady:
- u AMD je RT pamalé
- u Nvidie taky, proto musí mít DLSS
- však u AMD taky dělají na Filelity, ale RT utáhly
Z obou táborů je slyšet, že je to pomalé, proto mají obezličky typu DLSS/Fidelity... tak proč bych to měl používat? Když Nvidia a AMD udělali HairWorks/Tress , tak jsem to taky hned vypínal. Prostě jsou pro mě podstatné jiné věci
Mozno to tak bude. To ako sa bude lahsie vyvijat pre AMD alebo ako bude vsetko pre AMD optimalizovane sa hovori uz 8 rokov. Konzole su vykonom vzdy minimalne o krok vzadu a dlhe obdobie si udrzuju rovnaku architekturu. Zatialco PC GPU sa menia v ovela rychlejsom tempe. Netrufam si preto takto vestit. A NV urobila medzitym krok vpred:
https://gamesite.zoznam.sk/pc/novinky/43234-zazije-skvela-technologia-dlss-boom-nvidia-pridala-priamu-podporu-technologie-do-unreal-enginu