Záleží to na tom, jak to video přehrávač (nebo vykreslovač, když máte MadVR tak to třeba řídí ten) časuje. Když se snaží naivně prezentovat snímky podle snímkové frekvence videa a na zbytek kašle, tak to bude fungovat.
Ale třeba MadVR používá speciální časování a manažuje si to samo a snaží se vždycky trefit přesně před vsync té konstantní frekvence. Bylo to dělané za cílem minimalizovat jitter a počítalo se s tím, že kvůli plynulosti si člověk přepne monitor/TV na nativní frekvenci - je to holt design z doby, kdy ještě žádné adaptivní obnovování nebylo, a tak to na něj není připravené. Pro použití adaptivních frekvencí by se to muselo přepsat, nevím, jestli se na tom dělá. Problém je, že MadVR je navržené tak, že tu konstantní frekvenci monitoru používá jako referenční měřítko na přesnou synchronizaci. S adaptivním obnovováním by o to přišlo a protože realtime časování na Windows kvůli různým latencím/schedulingu/přerušením je dost nevyzpytatelné, tak by asi hodně utrpěla přesnost a paradoxně i plynulost proti situaci, kdy se bude přehrávat s konstantní snímkovou frekvencí nastavenou na nativní fps filmu.
Ono pro přehrávání videa není adaptivní obnovování úplně správné řešení, co je potřeba je spíš okamžité přepínání konstantních frekvencí podle potřeby, což má být součást HDMI 2.1 jako "quick media switching".