1080p ti dnes utáhne low-end HW, tam není co akcelerovat. Nejvíc z tak nízkého rozlišení, tam prostě budou logicky ty informace chybět. Je to v podstatě nesmyslný scénář.
1440p je dnešní mainstream výkon, kdo chce, má na to výkon. Teoreticky se můžeme bavit o gaming laptopech, ale tam každý rozumný člověk jde po dostačujícím 1080p vzhledem k velikosti zobrazovače.
Radost otázka je jediná, přínos v 2160p. Jak výkon, tak ušetření VRAM. Ostatní rozlišení jsou marginálie.
A co třeba mobilní hraní? APU? Ultrabooky? Tam, kde se těžko dělá 1080/60 při dobré výdrži na baterku? Prosím Vás, nehrajte si teď, že každý má 3050+, je to jen pro 4k a na nic jiného. A ten kdo nezvládne 1080 ať se jde bodnout.
Každopádně na otázku HUD a ikon Elpina: Záleží, kdy je HUD renderované. Jestli po hlavním obrazu, tak ne. Jestli při něm, tak jo.
Mobilní hraní = mobily/tablety, tam jsou běžné rozlišení daleko vyšší, mobily dlouhodobě běží na 6-7W max, tablety na cca 10W… Spousta her tam běží 120FPS a to klidně i takový Genshin Impact. A to v rozlišení vyšším než FHD. I když mnoho her stejně max. rozlišení na tabletech nepustí. Teď třeba 14.6” Galaxy Tab S8 Ultra s 2960 × 1848… Ale ten Snapdragon je tam slabý, třeba iPad 12.9 má ještě vyšší rozlišení (asi o 100 tisíc bodů více s jiným poměrem) a s M1 Genshin běhá 90-120 FPS.
Ultrabooky by potřebovaly daleko efektivnější HW než který x86 svět dokáže nabídnout, navíc by musely nabídnout stejný výkon na baterii
Mobilní = schopné přenosu. Takže do toho patří i notebooky. Nevím, co do toho taháte telefony. Tohle je klasický český pojem.
A už vůbec nechápu, co do toho taháte nějaký Genshin a ARM. Ale tak, u Vás si už začínám zvykat, že píšete absolutně mimo téma.
Ale když už jsme u těch telefonů a tabletů - tam se podle Vás FSR/RSR využít nedá, nebo co bylo myšlenkou Vašeho textu?