Az na to, ze vetsina zisku AMD je diky nedostatku Intel CPU, ne diky nejakemu imaginarnimu zlepseni AMD. Cely ten rust koresponduje presne s obdobim, kdy je poptavka v datacentrech tak velka, ze Intel nestiha vyrabet a prioritizuje serverove a high-end produkty. CPU do OEM sestav, ktera se prodavaji ve velkem, ale maji nejnizsi zisk, jsou odsunuta na vedlejsi kolej.
To je taky duvod, proc se v serverech rozdil nepohnul. A fakt, ze serverova CPU Intelu jsou oproti Zen1 generaci mnohem lepsi a cena nehraje az takovou roli - za software casto zaplati firma nasobne vic, nez za hardware a licence napr. na enterprise databaze se plati per-core, takze je vyhodnejsi mensi pocet vykonnejsich jader nez vetsi pocet slabsich.
Telenovela AMD nemá konca, každý rok stejné plány o zvyšovaní tržného podielu a skutek utek. Premrhali ohromnú šancu, keď Intel predá všetko čo vyrobí a stejne nestačí pokryť objednávky. Uvedenie nových Ryzenov pochybnosti veľkých partnerov znásobili, tak neodladená platforma tu ešte nevyčíňala.
Najnovšie to zabili v grafikách, však teploty 110 st. je predsa to pravé, po čom všetci túžia :
https://www.svethardware.cz/teplota-110-c-v-zatezi-gpu-navi-je-dle-amd-ocekavana-a-v-poradku/49929
jo a ještě jsem zapoměl při zátěži: https://ctrlv.cz/7gcL
45°C vs 62°C 4444MHz oproti 4200 LOOOLLLLLL
Ja myslim, ze Crha, Maudit, Hnizdo, Gogol, Mvlad ani nepotrebuji Wccftech. To by jsi po nich chtel moct, to by museli napred umet aspon trochu anglicky ;) To prevysuje jejich intelektualni uroven o nekolik levelu :)
ALe nejvtipnejsi mi prijde, kdyz nevedi kudy kam, tak jsi pro ne Stach..IQ koste je proti nim samoridici auto :)
Rozhodli jsme se zpřísnit dohled nad diskusemi.
Zatím ještě víc banů nepadlo, aby to nebylo náhle a bez varování, ale zvažují se. V téhle diskusi sice nebylo moc příspěvků, které by byly samy o sobě 100% za hranou a mazali bychom je vždycky, ale rozmnožily se osobní útoky, které tu byly opakované a oboustranné. Protože takové přestřelky nechceme, tak upozorňuju, že to v budoucnu může vést k banům.
Nebudu jmenovat, ale asi víte, komu z vás tu ujely/ujíždí nervy, tak to příště nedělejte. Ono se nad tím dalo zavírat oko, když to bylo ojedinělé, ale když se tím spustí v komentářích série, tak se stane problematickým i relativně nesprosté zaútočení. Takže si prosím odpusťte i hlupáky, blbce, pacienty a tak.
To je taky dobrej joke. A jeste ty vymluvy, ze 110C je jeste na hrane specifikace, takze pry je to v pohode (110C je ve skutecnosti limit). Ehm. To mimo jiny znamena, ze v momente, kdy se vam trochu zaprasi vetraky nebo proste casem zacne ucinnost chlazeni klesat, zacnou Radeony throttlovat. A karta v lepsim pripade odejde na konci zaruky, v horsim pripade pojede jeste pred tim polovinu zaruky na zlomek vykonu. What a joke :D
@mauditova tlupa
Samozřejmě se tu úmyslně vynechává že ty teploty jsou jen u referenčních křápů :-)
https://www.guru3d.com/articles_pages/powercolor_5700_red_devil_review,9.html
https://www.guru3d.com/articles_pages/msi_radeon_rx_5700_xt_evoke_review,8.html
https://www.guru3d.com/articles_pages/asus_radeon_rx_5700_xt_rog_strix_review,9.html
https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-5700-xt-pulse/32.html
Jo PS: tak jsem už vyměnil i tu R5 1600 :-) Jak krásné, že stačilo zas jen vyměnit procesor za R5 3600 a nic víc :-)
https://ctrlv.cz/KKIs
ach bože, co ty víš o osobních zkušenostech? Někdo ti to sestavil, někdo zprovoznil, o zbytku nemáš ani páru, ale od rána do večera budeš blábolit o tlupách, mažoretkách a osobní zkušenosti ... máš, buď rád, že ti to jede, pokud ne, nech si to spravit a dál se usmívej, jako blázen ...
Mozna by jsi si mel zajit k ocnimu gogole :))
"Jak jsou na tom Intel a AMD na startu 7/10nm éry?"
..v nadpisu neni AMD a Maudit nedostal zachvat hned prvnim prizpevekem..takze to nemuze byt o AMD..vse pri starem, Gogo :))
Jinak, ze ty se zrovna ozves na ty "paka z Bohnic" mne prekvapilo..cekal bych tradicni pacienty jako je Maudit, Mvladar, Hnizdo.. ;)
Mě se líbí ten stihoman z Crhy, nic jsem tu nenapsal, ale za VŠECHNO ZAS MŮŽU JÁ ! Kochrene, ber si mě laskavě do huby jen když se mnou diskutuješ a né kdykoliv se ti zlíbí. Krásně jsem tě tady nachytal i s tomobominem jak si tady honí triko že celá diskuze je zaplevelná kvůli Crhovi z Bohnic, přitom to není pravda. Crha je jak ruský prezident Putin. tombomino i kochreen se bojí otevřít ledničku nebo zvednout záchodové prkénko aby tam nebyl náhodou skovanej Crha, stejně jak sluníčkáři se bojí Putina a obviňují rusko že může za všechno i za jejich hloupost a neschopnost.
ono je to jako s tou sklenicí ... pro někoho poloplná, pro někoho poloprázdná ... někdo mění, protože musí, někdo nemá důvod, ale presentuje se to jako že nemůže, nebo na to nemá ... AMDčkaři konečně po deseti letech ten důvod dostali a teď nemelou o ničem jiném ... a samozřejmě i kdyby to byl jakkoliv nevýhodný kauf, kromě Redmarxe to nepřizná nikdo už z principu "kadění do vlastního"
Tombo, zacházíš daleko ... i když u tebe, co je to daleko ... chvástáš se, jaká jsi špička v angličtině, přitom jsi hlupák první třídy i když možná anglicky mluvící ... když jsem u těch cozojazyčních webů, každé zavčasráno, mkdy ty ještě netušíš, co bude za den, projdu postupně diit, wccftech, tomshardware, guru3d, videocardz a pak v 6:00 po upozornění v mailu svethardware, pak jdu teprve sem a koukám, jaký bluff jsi zase napsal ... k tomu všemu nepotřebuji tvoje idiotské komenty typu "jen já tady umím anglicky, inteláci jsou analfabeti" ...
Tak ne že bych se Crhy zastával, ale dát někomu "BAN za celoživotní dílo" je dost mimo IMHO. Pokud jste se "Rozhodli jsme se zpřísnit dohled nad diskusemi".
To je jako kdyby někdo jezdil v Rakousku celý život s 0.5 promile a všichni kolem to věděli, pak by přišel nový zákon s nulovou tolerancí, borca by zastavili, naměřili 0.000nic a řekli, že mu berou papíry, že celý život jezdil pod vlivem.
Samozřejmě je otázka, zda by ho Crha nedostal co nevidět, ale to je kdyby.
ach tak, mauditova zumpa. co na tom, ze amd oficialne sdelilo, ze 110st. na cipu je OK. je uplne jedno jestli ej karta referencni nebo ne, prodava se. nvidia taky prodava svoje reference, kterym provedenim, teplotami a hlucnosti amd nesaha ani po paty.
a blahopreji k vymene procesoru, budes menit i pristi rok? a pak znova? protoze to se vyplati :D
A nebo Ti vůbec nenajede přeci. (a pak ze 3 dnů udělají 14 a pod. přitom jeden den jsem to v noci poskládal a zapnul a potom v neděli to v noci nainstaloval a nastavil) Právě proto je velmi snadno zesměšním tím, že tu dávám osobní důkazy toho jak tu plácají nesmysly a jak hloupí ve skutečnosti jsou... Prostě jsou neznalí nerozumí pořádně ničemu ale vědí, že AMD je fuj. K jejich smůle já osobně na problémy nenarazil. Bratránek šel vlastní cestou a vzal si ASUS TUF X570. Ne že by to nejelo, ale BIOS evidentně ještě není odladěný, protože měl vysoké teploty jak na desce tak na CPU R5 3600. Nyní má odzkoušený a ověřený MSI B450 TOMAHAWK a teploty jsou OK. Mi se osvědčily desky X470 ROG F GAMING pravda na R5 3600 je to jak jít s kanonem na vrabčáky. Ten B450 TOMAHAWK bohatě stačí i na OC. Kamarád ho má taky a má stejné výsledky jako já.
ja myslim, ze hlupak je hlavne ten, kdo nechape smysl komentare a povysuje svoji oblibenou znacku nade vse. Jeste vetsi hlupak je ten, kdo si vybere nekoho jako je Stach, taha to do vsech diskusi a jeste podle toho komentuje ostatni, protoze na vic nema.
Jinak pro tvou informaci..byt pro mne recenze DDwordlu nejsou moc zajimave a nesouhlasim s nekterymi vecmi, ktere pise jak hodnoti nektere produkty, zvlaste Intelu a NV, tak je to clovek, ktery aspon dokazal v zivote mit a udrzet funkcni web. Coz je jeho vlastni bussines.
To je vetsinou vic, nez to co dokazou nekteri z jeho super hlasitych kritiku (ne vsichni samozrejme) jen za to, ze maji urazene ego, protoze tam dostali banana. Uprimne, kdyz vidim, kolik pitomcu se roji tady, tak se nedivim, ze nekteri ty banany dostali. Ja bych jim je s klidnym svedomym dal taky :P
Hele Gogole, Vetsinou na tvoje, ani Crhovy komentare nereaguji, protoze neni na co. Na hloupost se reagovat neda. Az nebudes neustale rypat a komentovat hovadiny, ktere nemaji s danym clankem a jinymi vecmi nic spolecneho, tak mozna s tebou zacne byt, mozna nekdy, nejaka diskuse.
Jinak mi je Intel, stejne jako AMD ukradene. To je ale neco, co lidi jako ty a dalsi nechapou. Ja si vybitram podle potreby a pomeru vykon cena. To ze komentuje jedince jako Hnizdo, Maudit a jine je proto, ze pisou lzi. Samozrejme v jejich oci pisi to jedine spravne :)) Kdyz mi Intel nabidne lepsi pomer vykon/cena a nebude to zbytecne derave jak emental, nemam problem kupovat Intel. Neco co fanatici ruznych kategorii nechapou..
S Crhou byl dlouhodobý problém a řešili jsme jeho ban snad několik týdnů. Ne že by byl v diskuzích vyloženě neslušný, ale ten jeho trolling vždycky spustil dlouhé vlákno nesmyslných příspěvků. V poslední době začal e-maily obtěžovat vedení našeho vydavatelství, což byla poslední kapka. A když jsem mu dal ban, tak mi poslal výhrůžný e-mail "že si mě najde". Ne, takový člověk tady nemá co dělat.
Hele nemusíš závidět :-) Když se to vyplatí tak klidně zas vyměním :-) Ta volnost se mi zatím líbí. Vím že Ty ji nemáš a proto prskáš, ale to je Tvůj problém :-)
A nauč se číst :-D Já žumpu nezmiňoval, ale to je v tvém repertoáru, tak se nedivím žes to tak přečet :-D
To že ty referenčky od AMD jsou díky chlazení šrot to ví snad všichni. AMD nechápu proč si nechává utéct peníze, protože lidi logicky raději sáhnou po nVidii, která má nereferečky. + Ano nVidie už upustila od těch hrozných chladičů a dělá lepší referenční řešení.
PS: mě ta výměna CPU vyšla na necelé 2000 :-) Proč bych neměnil :-)
výhodný kauf je ten kdy to koupíš jednou.
viz RADa č.10 : https://www.koijezirka.cz/informace/clanky-texty/clanek-2008-10-rad.html
"nejlevnější je jezírko postavené jen jednou"
_____________________
DÁVÁM TU ODKAZ a citaci jen tak jako tip, s vědomím toho, že AMD ovečkám to nic neřekne a nepochopí o čem mluvím.
faktoru je vic, v americe se hodne hraje na Back to School, pak samozrejme budou Vanoce ... zajem bude, kor kdyz Intel tento rok nic noveho nevyda, 9900KS nepovazuju za smysluplny procesor a 10 jadro ma byt az pristi rok mam pocit, ale jestli bude porad stara zabugovana architektura, tak v tom taky nevidim potencial ...
gogo: ale pokud se informujes, tak ti prece musi byt jasny, ze Intel tento rok proste nic zajimaveho, noveho v desktopu nema a jeho HEDT jde uplne do kytek ... beru z pozice nadsence, ten kdo to potrebuje na spamovani diskuzi na novinkach a blesku, tomu je jedno co za krabici koupi v prvnim elektru, ale tu diskutuji lidi co si pocitace i stavi, pretaktovavaji ... blbecek nebo ne, to vsechno tu od nich padalo a to jsme v jedne diskuzi, v globalu je to jeste horsi :) ja nepsal, ze AMD nema realny vykon, nebo ze presnejsi cidla jsou nesmysl a AMD shori, zdegraduje a ja nevim co vsechno za katastrofy zpusobi ...
jj ja za posledni dva roky stavel ctyri AMD stroje a nesetkal jsem se s jinymy, resp setkal se stejnymy problemy jako u Intelu, i jsem tam mel flashovani biosu, pac jsem potreboval 2400g dostat na B350, ale to bude asi tim, ze si pocitace skladam uz od dob Athlonu ... jedinej hotovej bylo pouze prvni PC s 486 :) a protoze jsou to moje prachy, tak dbam na to aby to jelo a pokud nevim, necham si poradit nebo hledam, neschovavam svoji neschopnost za produkty nejake firmy
Výborně pánové, dobrá práce. Takže tomba, azznohu a ostatní, co tu roky nejsprostším způsobem útočili na ostatní, lhali, napadali, pomlouvali a vulgárně nadávali, vytvářeli megatunové thready plné splašků, ty si tu necháte. Tito lidé tu mají co dělat.
A také v tom vesele pokračují.
No, taková je dneska doba.
KOCHREN 17.8.2019 at 12:38 "Hele nemusíš závidět"
jako vazne? :D a co mam jako zavidet, ze muj dva roky starej 8700K je vsem co je pro mne dulezite o dva hony pred nejvyssim modelem ryzenu 3000? se prober :) Ja jsem vysmatej jak leco. holt kdo mysli, nemusi utracet za upgrady.
@mvladar pak nechápu co stále řešíš, od výrobce máš záruku, na czc 5 let, pokud si výrobce věří, že se mu to nebude vracet, tak to fungovat bude navzdory Tvým subjektivním dojmům. Pokud jsi opravdu četl vyjádření AMD - konkrétně - nevěříš, že dříve bylo jedno čidlo na celý čip a proto se nastavavovala průměrná teplota níž než si dovolili teď? Od 90 let se mi nestalo, aby mi skončilo CPU nebo grafika degradací, vydrželo všechno. Asi máš rád stres a šíříš ho kolem sebe, historie mluví proti Tobě, vyjádření výrobce mluví proti Tobě a zbytek jsou pouze Tvé soukromé dojmy.
no prave ze nemam :) X370 je jako jezirko a mi prijde lepsi si jezirko nechat a vymenit jen vodu :) ja zjistil, ze hlavni duvody kdy kupuju nove jsou bud zmena platformy (Intel/AMD) nebo zmena vyroby (32nm,14,7) nebo zmena ram (DDR3,DDR4,DDR5) ... popr. zmena PCIE, coz ale mi ted prijde zbytecny, kdyz zivotnost PCIE3 jeste par let bude, PCIE5 dojde k vyuziti nejdriv za 5-10 let a jen kvuli PCIE kupovat novou desku ... proto si chci nechat jezirko a vymenit jak vyjdou novy AMD pristi rok, to moje stary za 3950X, budu doufat, ze pak ta cena bude rozumnejsi stejne jako sla dolu ted 2k rada, nemam jeste ted uplne potrebu utratit 20k, ale pristi rok jestli bude za 15k jdu do nej a pak grafiku, ktera pujde s rukou v ruce s monitorem, nema smysl zatim menit Vegu64 kdyz mam fullHD i kdyz bych takovych 50% vykonu navic ocenil, mam 120hz ... mam predbezny plan na 4k prejit s RDNA3 ... coz je cca 35-40k v pristich 3 letech za procesor a grafiku ... desku si necham dokud pojede a pokud chcipne, muzu porad vzit novou X570 nebo jestli bude kompatibilni X670 a ten pocitac nechat zit a pripadne pak poslat dal, v me situaci se vyplati vic nakup, upgrade, nakup nez nakup a nakup ... vim jak jsem to mel s tou i7-3820 ... mel jsem ji snad 5 let a posledni rok uz to byla mizerie, ST stejnej jako ma ted muj Ryzen (mel jsem i7 na 4.5Ghz) ale polovinu jader a to uz je znat, kazdym mesicem natoz rokem je vic zrejme, ze 4 jadro uz je malo na hry a ideal je 8, kor kdyz pristi rok tu jsou nove konzole, pak posunu tech mojich 8 na 16 ... ochudim se sice o ten pocit, kdy z plecky prejdes na highend, protoze ten vykyv nebude tak znatelnej, ale zas nemusim resit, ze mi to na neco nestaci ... navic me zustane RAMka ktera me stala silenych 16k jelikoz v dobe kdy jsem stavel, byla ta jakoby krize kdy se vyrobci pakovali a my silene preplaceli a do Intela nechci, pouzivam ECC ...
tak hlavne ze slouzi :) ale osobne bych asi taky 6 jadro nemenil za 6 jadro a vzal proste znova 3700X :D to je proste tak neuveritelne vyhodnej procesor, ze to az hezky neni :D je to podobny, jako bych menil ted 1700X na 3700X a to se mi jako smysluplny upgrade nezda, ja jadra navic vyuziju, takze je v pristim roce chci zdvojnasobit ... ono i Intel jak prejde na 10nm nebo 7nm v desktopu, taky pojede na jadra, to ze ted Intelaci hluci, ze jadra jsou na nic :D jasne ze hluci, kdyz je nemaj a ani dat nemuzou, protoze pak by jejich 16 jadro zralo jako ty jejich planovany platinum xeony 400W+, za dva roky tu od stejnych lidi budeme cist jak to bude naopak zase nejvetsi prednosti :D leda by se stal zazrak a nasel se zpusob jak jit na 5Ghz+ coz zatim to na to nevypada ani v jednom z teamu ...
pěkně ses tady rozepsal aby jsi důvod vysvětlil. Vlastně defakto kostatuješ, že seš nemajetný, a musíš tak měnit procáky, protože prostě nemáš na pořádnou sestavu. SkyLake pořád funguje a nepotřebuju ho měnit, protože mi ve všem dostačuje, co dostačuje, výkon pořád převyšuje, kromě her ho nepoužívám na víc jak 25%. A jestli ho někdy budu měnit, tak stejně i se základkou, viz PCI-e5.0 DDR apod... takže tvůj elaborát je úplně k ničemu.
gogo: me se proste nelibi, jak tu den za dnem pisou nesmysly, to neni o neinformovanosti, to je proste mistama vylozene lez, jez vydavaji za pravdu a vis co se rika, stokrat omilana lez se stane pravdou ... staci fake news, natoz kdyz prekrucuji realitu i normalni lidi, pak si chce nekdo udelat radost, koupit neco rozumnyho za prachy co nerostou na stromech a ted si vem, ze by se ridil tema nemyslama co pisou do diskuzi a nikdo by na ty nesmysly nepoukazoval, za me to co delaji, je skodlivy a tento vikend jsem mel chut a silu na to poukazat i ja :)
gogo: jestli me vyjde cas, tak se ti mrknu vecer na rozdily mezi teplotou cipu a maximalni namerenou, tyto senzory i kdyz ne tak presny ma uz Vega a nechci kecat, ale jestli si pamatuju dobre, rozdil je 20-30 stupnu ... ale overim to a pak kdyztak potvrdim nebo vyvratim ... me jede na cca 64-68 stupnu, ale to cidlo ukazuje vic, driv ty mereni proste nebyla, takze oni proste vubec nevi, ze kdyz jim to ukazuje 70 a kdyby ty cidla tam meli, tak budou na stejnych hodnotach, akorat je tam nemaj, takze to jakoby nevi a jakoby to je u nich jiny, ve skutecnosti je to stejny ...
ale no ... já osobně a určitě nejen já bych grafickou kartu, která "hřeje" přes 90° nebral ani zdarma, otázka je, jak často se na takovou teplotu dostává, jestli ne jen při "futuremark" a jsem zase u těch benchmarků, které s reálným provozem mají společného jen málo ... tady se často píše v intencích, že když vyjde nějaká herní "pecka", 99% hráčů běží pro nový hardware. Realita je ale určitě jiná ... většina hráčů stabilně hraje MMO a u těch ve velké většině případů stačí 4 jádro od kterékoliv firmy ... pokud vynechám multibox a další vychytávky.
a ano, souhlasím s tím, že odrazovat kohokoliv od koupi nového Ryzenu s tím, že je to nějaký křáp, a přináší jen problémy, je hloupost ...
to bude tim, ze vetsina asi taky obstastnuje vice webu :) to ze na mesic vynechas diit treba pro me nic nemeni, pac te stejne vidim tu, nebo na svetu nebo na pct nebo zive, co ja vim ... je i mozny, ze nekdy narazim na neco z jinyho webu protoze jeste si pamatovat kde to bylo psany, to uz bych asi nedal
Ja jsem stavel 2 Ryzeny, oba jeste na prvni generaci. Tradicne jsem pockal par mesicu, nez to trochu dozraje, a uplne normalni bezproblemova instalace. Vyjma trochu vice prace s Win7. Za ty penize jsou to suprovni platformy at pro bezne domaci usery, tak pro nadsence, kteri nechteji zbytecne preplacet za Intel.
gogo: tak tu pro tebe mam vysledky, pustil jsem MSI-Kombustor benchmark 4k ... 2368 bodu, 39fps , maximalni teplota chipu 61 stupnu, maximalni teplota cidel 90 stupnu ... takze 30 stupnu rozdilu to dela, takze v klidu, se 70 stupni je cip uplne v klidku ... navic to cidlo tam je, ze i kdyby mel vic, tak to proste zpomaly, ale dokud to jede v ramci parametru, tak to zere co to jde :)
nojo gogo, ale moderovany diskuze uz jsou skoro vsude ... internet uz davno neni akademicka platforma, jak byly jen pocitace jeste to trosku slo, ale co na internet muze kazdej kdo rozezna telefon od lopaty se vsechno tak zvrhlo, to bys musel byt svatej kdyz vidis, ze nekteri ani nechodi diskutovat, proste jen copypastujou vsude ty svy rozumy bez nahledu jestli to vubec je rozumny :)
Nic proti Jarouši, ale ty ať napíšeš kamkoliv, tak máš hned -20 minusek, to asi nebude náhodička, nemyslíš? :D
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/breclavsko-studna-boj-zivot-smrt-zachranari-bagr.A190803_225530_brno-zpravy_fort/diskuse?vlakno=97109147
@Mittar
K tomu upgrade. Mám ještě R7 1700@4GHz tam se na upgrade ještě čeká. Před pár dny jsem tu ukazoval funkční sestavu s 3700X. Prostě až to bude výhodné, tak zas upgrade provedu... Třeba na 3900 to se uvidí.
Pamatuji podobný časy. S tím že první PC mi skládali bylo to Pentium 166MMX a grafika Matrox Mystique. Vše po tom jsem si už skládal sám. Ostatně mi už bylo 40 takže fakt něco pamatuji. Co tu Psal Tynyt, tak ten se v PC hrabe ještě o něco déle. Takže mu může být cca 45-50. Úžasné byly časy, kdy se taktovalo ještě za pomoci Jumperů. To člověk fakt Musel vědět co dělá.
A v čem konkrétně by to vadilo? Při výrobě čehokoliv, je to o kompromisech. AMD by mohla vyrobit grafiku, která bude větší a taktovat ji níže. Tím by dosáhli nižší teploty, ale i nižšího zisku. A firma podniká pro zisk.
Procesory od AMD mají vyšší napětí, než ty od Intelu. Ano mají a je k tomu opět ekonomický důvod.
Ono je to samozřejmě i obráceně. Intel taky dělá spoustu věcí z ekonomických důvodů, přestože by věci dokázal udělat lépe pro zákazníka. Třeba by nebyl problém, aby vyráběl pro desktop procesory s dvojnásobným počtem jader, nebyl by problém nastavit vyšší frekvence u nejlevnějších Celeronů a Pentií. Ale z finančních důvodů to nedělá.
@Radek Holeček " A v čem konkrétně by to vadilo? "
Vysoké jadrové U spôsobuje degradáciu procesora, stejne tak teploty, navyše je to veľmi nepríjemné z prevádzkového hľadiska, vysoká hlučnosť chladiaceho systému. Časom bude nutné pri stejnej frekvencii zvýšiť Vcore na stabilitu.
mvladar:
Degradaci procesoru to pravděpodobně způsobuje, ale zatím co si pamatuju, tak jediný procesor, co umíral na degradaci, byl Intelácký Atom, který asi nebudete obviňovat z toho, že by pracoval na nějakých přehnaných napětích a teplotách.
Co se týče vysoké hlučnosti, tak tam to není úplně tak jednoznačné. Čím je totiž rozdíl teplot vyšší (čip versus okolní vzduch), tím je chlazení účinnější. Tedy při stejné spotřebě je tižší chladit teplejší čip, než studenější. Zatím to tedy spíš vypadá, že za tu hlučnost může blbý návrh chladiče, než ta teplota.
@Radek Holeček, ale ja nehovorím o úplnom umretí/nefunkčnosti CPU, jedná sa o zmeny vlastností kremíka používaním v čase, tie sa budú zhoršovať tým rýchlejšie, čím bude vyššie Vcore.
Na margo chladenia - Ryzeny sa pečú pod plackou, užívatelia si sťažujú na vysoké teploty jadra pri relatívne vlažnom chladiči. A to je ďaľší problém, pretože manažment procesora znižuje výkon a moc tomu nezabráni ani výkonný vodník z princípu - špatný teplovodný most.
To bude asi nejaka AMD-related nemoc :D Vzdycky kdyz jsou nejaky AMD fans v koute, maj potrebu se obhajovat, casto pres penize - kochren, aznoh, kdo jeste? :D Jojo, roky kupujou tu dirt cheap znacku a najednou jim jako mame verit opak. To taaaak :D :D :D Vubec bych se nedivil, kdyby si na tu sotva mainstream masinu musel pucit a splacet tak 10 let :D
mvladar: Zatim si na AMD stezuji hlavne Intelaci co tak ctu, zatim jsem tu nevidel si stezovat na novy AMD nikoho, krom Redmarxe co si ani nezajisti podporu biosu a vysoke teploty jadra s relativne vlaznym chladicem jsme tu meli leta co Intel pastoval, bud rad, ze uz vam prodava jen polovicni drek, taky jste mohli mit opastovanej ctyrjadrovej cednik jeste dalsi desetileti :D
@mvladar - kolik už těch grafik a procesorů odešlo díky těm "brutálním teplotám a vCore? Nějak jsem žádné takové info nezaznamenal. Pokud vím tak zatím umíraly hlavně grafiky nVidie při uvedení na trh, není to umřímně větší problém než ten potencionální, o kterém neustále vykřikujete? https://www.svethardware.cz/mnozi-se-pripady-mrtvych-geforce-rtx-2080-ti-je-to-problem/47891
gogo: taky bych si je rad precetl, kdyby nejake byly :) bud jsem diskuze ignoroval, nebo jeste nebyly tak zapleveleny, ale ja nejsem vyhraneny AMDckar, predtim jsem mel i7-3820, predtim i5-750, predtim nejakej Athlon X2 a jeste predtim XP a jeste predtim AMD 486DX2/66 ... ja vybiram co mi prijde lepsi kdyz to potrebuju a opravdu ted doporucit nekomu Intel, tak se propadnu
tak ještě jednou k těm teplotám
Windows:
https://ctrlv.cz/KKIs
Prime95:
https://ctrlv.cz/8j4K
Rozdíl oproti předešlým Ryzenům tu ale je. Řada 3000 je dost rozkolísaná. Teploty poskakují. Netrefil jsem sice nejlepší kousek, ale na 4,2 AllCore při 1,35 jede. Srandou je, že když nastavím na pevno napájení tak neposkakuje a neukazuje 1,4 a pod.
No je humorné sledovat jak ta tlupa prská a zuří... Na rozdíl od jejich keců já si to HW odzkouším osobně :-) A to nejen AMD ale i ten Intel :-) Nicméně když je to tak levné proč to nevyměnit :-) Až přijde AM5 tak i mi skončí ta radost :-) Ale zas klesnou na ceně 3700X, 3800X 3900X a pod :-) Tak třeba zas udělám upgrade :-) Intel bohužel neklesá taková 7700K stále stojí dnes už nesmyslných cca 10.000,- Takže i když mám ještě desky 1151 tak pro ně nemám využití. Jo když už jsme u těch taktů jak se tu někteří neznalí bijí v prsa, že Intel vždy drží takty... Tak jsem pomáhal řešit několik problémů s 7700K které se přehřívaly a na turbo nedosahovaly ani tím jedním jádrem. Ne všichni chtěli delid a tak se na to musely dávat vodníky aby to i bez OC nemělo nad 90°C. Zdejší kecalové a rádoby odborníci mě fakt baví a přivádějí k smíchu. Nejlepší jsou Maudit a jeho tlupa mažoretek :-D
Jinak ještě dodatek mažoretko hnízdo:
- v době kdy já si kupoval první RYZENy tu ještě Tvoje 8700K nevyla. Byly tu jen 7700K. Intel se připravoval na odpověď. (samozřejmě už věděl s čím AMD přijde)
- Dále ano mi se upgrade vyplatil. I s upgrade jsem pořád na nižší ceně než kolik jsi dal za 8700K Ty (já osobně jsem jsem teď cca na poloviční ceně než za kolik se prodávala 8700K). To nepočítám, že jsem nemusel dělat DELID a kupovat vodníka. (Tedy pokud jsi ten procesor začal hnát k 5GHz). Já ten procesor i7 8700K mám taky, takže vím, že bez OC jede allcore 4,3GHz. Ne 4,7GHz natož víc. A to s Noctua chladičem a v klimatizované místnosti.
@mvladar já nerozporuji, že degradace neexistuje, pouze tvrdím, že to během, řekněme cca, 10 let nepoznáš. @gogo však jsem neměl na mysli přímo CPU, v příspěvku zmiňuji jak grafiky, tak CPU z toho důvodu, že nevím přímo ze svého okolí o tom, že by mu zdegradovala grafika nebo CPU tak, aby odešla nebo měla jasně pozorovatelnou degradaci výkonu. A stále věřím, že i 110° C na grafice (lokálně!!!) nebude mít po dobu 10 let problém fungovat. Otázka by byl provoz 24/7, ale stále máš záruku, ve které kdyby to odcházelo všem, tak to výrobci způsobí velký problém, nicméně ten tvrdí, že to problém není. A v tomhle budu věřit výrobci než mVladarovi
Pravda, lepší je věřit Intelu lol https://pbs.twimg.com/media/EBpIzoUXUAEdDw0?format=png&name=900x900
Bludy? :D Graf Gamers Nexus nekeca. All-core boost na 5GHz na cca 30-40s od zacatku testu.
https://www.gamersnexus.net/images/media/2018/motherboards/intel-tdp/3_intel-tdp-investigation-frequency-msi-asus_all.png
Ze ste se to snazili lecjak okecat realitu nezmeni. Vysvetlujte si to sami pro sebe jak chcete, aby jste se citili lip, treba ze jsou to bludy. To je vase vec. Ale me to nenacpes :D
"Maudit 18.8.2019 at 19:20"
"jeste navic po tom, co jeho vlastni linky dokazaly opak toho, co tvrdi, protoze si je jako lama neprecet"
"Aznohh 18.8.2019 at 21:15"
"To ti prokázal H. Olšan, jak sis vymyslel že máš nějakou desku a .."
To me opravdu bavi sledovat, jak se snazis aby se zapomnelo na ten tvuj post o pametech :D Jo tak ty si uz nepamatujes o cem je rec a predstiras, ze jde o neco jinyho? Ale no taaaak :D To sem cekal vic :D
Jináč pod tím tvým grafem jsi pozapomněl, že je psáno: "In this example, the MSI board is holding strong to 4735MHz, which is VIOLATING THE SPEC in multiple ways: For one, BCLK is 100.8, which we already discussed. For two, the turbo duration limit is removed under these auto settings – and all settings, actually – and so it holds a higher ratio. Power draw is also higher, pegged to 152W instead of 95W from ASUS."
Tedy přesně potvrzení toho, co ti vysvětloval H. Olšan o specifikacích Intelu, cituji "Na všech jádrech není 5,0GHz turbo ve STOCK SPECIFIKACÍCH pro i9-9900K dovolené." a tys mu tvrdil, že to není pravda. :D Teď to máš potvrzeno přímo v tvém zdroji. :D :D
#mauditfailsagain
KOCHREN 18.8.2019 at 12:31 covece nemas tech procesoru nejak moc najednou? v podstate co kdo zmini to mas a pokazde s parametry ktere se hodi tobe. pro tvoji informaci, provozuju 8700K na 4,6 allcore vcete AVX (offset 0), a 4.9 Turbo, s napetim 1,3V LLC-2, to je mensi napeti nez default. na prastarem chladici scythe yasya.
a porad meles svoji mantru o nejakem vodniku na 9900K, zatimco se tu vali spousta odkazu na recenze na vzduchu s 5GHz allcore....
Ban Crhy jsme neřešili 14 dní, ten přišel zčistajasna...
Mě třeba Crha nějak nevadil, a určitě nedělal takový ty nejhorší hádky, spíš možná trošku případ "Ládík". On jeho ban přišel v době onoho flamu jenom shodou okolností, to co tam proběhlo se asi mohlo stát v podstatě kdykoliv a byla to separátní věc.
Přímo za takový ty neuctivý a rozvláčný hádky (nebo takový ty ujetí do větších sprosťáren), co tu u nás jsou problémem, nedostal ještě ban nikdo.
Hmmm, tak to už jsem buď zapomněl, nebo to šlo mimo mě.
Ale ten konkrétní impulz, který k tomu nakonec vedl, tak ten byl fakt okamžitý.
Já ten bezprostřední důvod nechci rozpitvávat, protože to byla soukromá komunikace, čili důvěrná věc a tudíž o tom nechci mluvit veřejně, plus jsem to už sám viděl jenom zprostředkovaně.