Maxwell-Pascal není moc dobrý příklad, protože tam se toho změnilo opravdu málo a Kepler zase má jiné uspořádání SM bloků.Samotné CUDA cores se od Fermi takřka nezměnily, mění se jen uspořádání SM(x), front-end a back-end. Kepler příšel s Hyper-Q schedulerem (front-end) a s Maxwellem přišel tiled-based rasterizator (back-end), což byly jedny z hlavních důvodů zlepšení efektivity oproti předchozím uarchs.
Ty změny ve Vega jsou tentokrát opravdu hodně razatní byť základ je stále GCN (respektive styl fungování - scheduling a SIMD/MIMD)
První GCN byla pro AMD revoluční změna, ty další updaty GCN spíše přidávaly výpočetní funkcionality, teprve s Tonga přišla navíc Delta Komprese, vylepšená geometrie podpora pro FP16 a s Polaris "primitive discard accelerator" a opět lepší geometrie a posílení asynchroního zpracování dat (výpočetní i herní)
Samotné shader core ale zůstalo celé ty léta od uvedení HD7970 beze změny. Takže to se u Vega mění, vlastně se toho mění docela hodně, vše co souvisí s rasterizací a geometrí a shader core.