Od svého staršího vzoru se Gaming Evolved App naučila nahrávat herní seance uživatelů na video. Možné je jednak živé streamování videa na populární síť TwitchTV, pokud chcete hraní sdílet bezprostředně. Vedle toho ale lze nahrávat také na lokální disk – zaznamenávání lze aktivovat a ukončovat pomocí klávesových zkratek. A do třetice pak aplikace od GeForce Experience přebírá i šikovný režim smyčky, zde nazvaný Game DVR. Ten nahrává hraní nepřetržitě, ale v paměti uchovává vždy jen jistý časový úsek, nastavitelný od patnácti sekund do deseti minut. Tím pádem máte možnost si záznam nějakého povedeného momentu zarchivovat zpětně, aniž byste s jeho „natáčením“ museli dopředu počítat. Pokud k něčemu zajímavému dojde, je možné aktuální „paměť“ záznamu uložit nastálo klávesovou zkratkou.
AMD Gaming Evolved App přidává podporu pro nahrávání videa ve hře
Zatím je funkce nahrávání videa ještě v testovací fázi (beta), takže je možné, že nepůjde úplně bez problémů. Uživatelům už ale je přístupná, takže si zaznamenávání můžete vyzkoušet, pokud aplikaci máte nainstalovanou (stačí provést update).
Nahrávání nemá potřebovat explicitní podporu ze strany hry či enginu, podmínkou ale je, aby klient Gaming Evolved spuštěnou hru detekoval. Coby formát videa používá aplikace standardní H.264 a co je důležité: nahrávání by nemělo mít dopad na grafický výkon ve hře. Vše by totiž měl obstarávat toliko hardwarový enkodér VCE, který AMD integrovalo do Radeonů s architekturou GCN a čipů APU (od generace Trinity a Kabini). Nevýhodou ale je, že bez bloku VCE funkci nelze použít, protože záložní softwarové kódování implementováno není. Kvalita ukládaného videa by měla být nastavitelná, lze zvolit například rozlišení a maximální datový tok.
Proti GameWorks možná AMD nasadí vlastní alternativu: OpenWorks
Nedávno jsme na internetu mohli sledovat kontroverze kolem špatného výkonu Radeonů ve hře Watch_Dogs, za což mají mít zodpovědnost knihovny GameWorks, které vývojářům her dodává Nvidia. Ty jsou logicky vyvíjeny jen se zřetelem na karty GeForce, a vzhledem ke své uzavřené povaze nefungují zrovna transparentně. Výsledkem může být, že hra naprogramovaná pomocí GameWorks poběží na kartách Nvidie rychleji, ale na konkurenčních grafikách naopak podstatně pomaleji a vývojáři ovladačů budou mít potíže propady výkonu napravit. (Pro pořádek je ale třeba dodat, že sama Nvidia negativní vlivy na Radeony popírá.)
AMD by se této situaci mohlo bránit tak, že vytvoří vlastní alternativu pro GameWorks. Podle Richarda Huddyho, který má v AMD na starosti grafický ekosystém, takové řešení AMD skutečně zvažuje, ovšem s jedním podstatným rozdílem. Knihovny, pracovně nazvané OpenWorks, by nebyly proprietární záležitostí AMD a jejich kód by byl otevřený – šlo by o open source. Nebránily by tedy ostatním vývojářům v optimalizacích a naopak by je kdokoli mohl vylepšit či změnit, pokud by na jiných grafikách fungovaly špatně. OpenWorks by nabízely podobné funkce jako GameWorks – tedy hotové efekty pro stíny, osvětlení a další grafické prvky, připravené pro zahrnutí do hry (například TressFX).
Jako základ OpenWorks by sloužily SDK od AMD, které by firma pro tento účel otevřela. Další rozvoj by už mohl fungovat komunitně a zlepšení či nové funkce by byly dostupné všem zájemcům (a to bez licenčních překážek). Podle Huddyho by se do projektu mohli zapojit i další, byť konkurenční dodavatelé GPU, jako Intel nebo Qualcomm. Naopak od Nvidie se asi spolupráce na podobné iniciativě čekat nedá. Ta jde téměř vždy cestou vlastního exkluzivního ekosystému, což je právě případ GameWorks.
Pokud by projekt uspěl, mohl by mít pozitivní dopad na vývoj a kvalitu her. Programátoři by totiž jednak měli snazší tvorbu grafiky, a navíc by nemuseli tolik bojovat s rozdíly v ovladačích různých výrobců. V tuto chvíli jsou ale OpenWorks ještě jen na papíře. Věc je zatím údajně ve stádiu plánů a zvažování a AMD se zřejmě ještě nerozhodlo, zda tento projekt skutečně spustí či podnítí; zda tedy OpenWorks skutečně vzniknou, se teprve uvidí.