No kristovo ľavé oko, tu ste sa zišli za sebránku...
Tak si Vás troška prelustrujem:
- DedekHrib - večne nechápavý popleta
- Fokume - Wendak v maskáčoch /duševný mrzák/
- vladarov tatko - Aznoha v prestrojení /zbabelec/
- tombomino - največší hulvát webu /červená guma/
No gratulujem, prekrásna partička nešťastníkov...
ten titulek neni IMHO formulovan správně, Aldebaran není chipletove GPU, ale MCM GPU. Jedná se o dvě identická die v zapojeni master - slave. ( Jako AMD Naples) Oba čipy obsahující veškerou logiku a mohou fungovat i samostatně.
O chipletove GPU by se jednalo pokud by ty křemíky obsahovaly jen určitou část logiky GPU a nebyly schopné fungovat samy o sobě (od toho jmeno chiplet) a zbytek logiky by byl v nějakém řídícím čipu aka IO die.
vžyt je to tam poměrně explicitně vysvětleno v tom odkazu:
Epyc první generace není čipletové zapojení, je to MCM 4 rovnocenných Zepppelin CPU propojených přes IF fabric.
"Each EPYC process includes 4 Zeppelin dies, which are also 2D MCM (Multi-chip module) packages."
MCM už byly i staré Opterony komunikující pomocí hypertransportu.... https://frankdenneman.nl/2011/01/05/amd-magny-cours-and-esx/
oproti tomu Rome je čipletový design, bez IO die ty CPU čiplety nebudou fungovat , protože neobsahují kompletní logické obvody.....
U GPU ALdebaran jde opět o MCM, jsou to dva plně funkční čipy komunijící spolu přes IF, není zde žádné IO die ( viz tweety) a z toho linuxového patche je zřejmé, že jen jedno z těch dvou GPU řídí komunikaci s CPU a power management, což znamená že jedno je primární (Master) a druhé sekundární (Slave)
O RDNA3 není známo nic víc , že v nejvyší konfigraci budou dvě die
[OT] UE5 a optimalizace, docela zajimave ukazky, kam az se dostala dnesni grafika i treba na "osekanych" konzolich: https://www.youtube.com/watch?v=d1ZnM7CH-v4
Ty chiplety nejsou zase takové překvapení. Podle tohohle "Aldebaran by se tedy podobal jednodušší první generaci Epyců a Threadripperů" je to pro mne trochu zklamání protože jsem si naivně myslel, že to bude hned napoprvé plnohodnotný GPU chiplet když už se je už naučili dělat na CPU.
Tohle by mne zajímalo. Žiju v domnění a možná špatném, že chiplety jsou shluk několika core kolem jednoho I/O. Tady jsou kočkopsi (mezikrok) kdy oba obsahují jak core tak i/o. Pak jeden z nich musí být master a druhá slave. Z čeho vycházíte?
viz obrázek pod "2.1.2 EPYC (Rome)" https://www.mccoycomponents.com/blog/view/understanding-chiplet-in-one-article kde je rozdíl mezi první a druhou generací chipletů.