AMD představilo novou značku, kterou bude lepit na některé své produkty: Vision. Vision ovšem není procesor či grafická karta, spíše něco na způsob platformy. Narozdíl od názvů jako Dragon či Leo by však Vision měla být značka šířeji používaná a měla by zákazníkům usnadnit výběr nového počítače.
AMD se zatím příliš nedařilo marketingově uchopit svou výhodu oproti největším konkurentům, totiž že nabízí procesory i grafické karty. Vision ale zatím vypadá jako nadějný pokus. Značení by se dalo přirovnat ke štítkům, které uděluje Microsoft ohledně kompatibility s Windows, významově pak připomíná Windows Experience Index.
Nigel Dessau, šéf marketingu u AMD, se domnívá, že tradiční marketingový model klade příliš velký důraz na jednotlivé komponenty počítače. „Zákazníky zajímá to, co mohou na svém počítači dělat, nikoliv co je uvnitř.“ Aby se uživatelé nemuseli prodírat odbornými technickými pojmy jako megahertz či gigabajt, vymyslelo AMD tři Vision štítky:
Vision Basic postačí na surfování po internetu, Premium Vision počítá s občasnou prací s multimédii a hrami a Ultimate Vision pro práci s HD videem a hraní náročnějších her. V příštím roce přibude ještě Vision Black pro ty nejvýkonnější sestavy.
Že by AMD konečně prolomilo tradici, že hotové sestavy často obsahují příliš silný procesor a příliš slabou grafickou kartu? Nebo bude Vision pouze další past na neznalého zákazníka? Nechme se překvapit. Nemohu se ale oprostit obavy, že Vision dopadne jako spousta jiných výmyslů marketingových specialistů velmi, velmi zle.
Zdroj: AMD