Hlavní navigace

Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku AMD odhalilo Zen 2: velká zlepšení architektury CPU, šílené hybridní MCM v serverech. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
  • 8. 11. 2018 20:51

    Jan Olšan (neregistrovaný)

    A já ti říkám už snad podesátý, že to chápeš špatně. Tyhle řeči o rozpoznávání objektů jsou abstraktní hodně za vlasy přitažená omáčka, reálně to ta neuronální síť nedělá, prostě jen vezme pixely, upraví je podle svých natrénovaných vah. Tam, kde jsou hrany, je natrénovaná je přiostřit vyšším konstrastem, například. Učí se interpolovat nějaké obecně typické "vzory" textur tak, aby se trošku podobaly, ale to je hrozně těžké, protože ztracenou informaci nelze vrátit*. Toť realita za tím slavným "rozpoznávání objektů." Holt marketing zveličuje no, a ovce to spásá :)

    (*proč? Protože když snížíte rozlišení nějakých vzorů na textuře, tak mnoho různých původních vzorů vypadá nakonec po downscalingu podobně, a pro neuronovou síť je obtížné v takovém případě rozhodnout, který originál za tím blurem v nižším rozlišení je - tudíž vám dá nějakou třeba přiostřenou aproximaci, která je spíš průměr různých možných vzorů, než ten správný vzor. V tomhle případě je problém o něco méně těžký, protože se pracuje s menší množinou textur ze hry než kdyby to byly úplně jakákoliv obrazová data, ale pořád jich bude dost na to, aby tenhle efekt byl. Ta Neuronová síť nemůže v sobě zakódovat všechnu informaci, která je potřeba k zrekonstruování detailů z původního rozlišení.)

    Takže z wihtepaperu:

    "Next, we start training the DLSS network to match the 64xSS output frames, by going through each input, asking DLSS to produce an output, measuring the difference between its output and the 64xSS target, and adjusting the weights in the network based on the differences, through a process called back propagation."

    Všimni si, že se mluví o snímcích, nic o geometrii/objektech ve scéně.

    "In this case, the goal would be to combine rendered images, based on looking at raw pixels, to produce a high-quality result—a different objective but using similar capabilities"

    DLSS pracuje s jedním jediným framem. A pracuje na bázi pixelů. Temporální opravdu není. V tom whitepaperu není nic co by potvrzovalo ty tvoje povídačky, schválně jsem se znova podíval a zase tím ztrácel čas (už snad po pátý, protože je tu někdo totální magor a já si mám tendenci nedůvěřovat). Už mě fakt nebaví, že pořád musím odpovídat na pindy fanatika (většího jsem tu asi nezažil), kterej buď vůbec neví, která bije, nebo to vědět nechce.

    Ten tvůj "multi-frame image enhancement" tam ve whitepaperu pomocí ctrl-f nikde nevidím.