AMD prý po necelých dvou letech skončí se značkou Vision. Škoda?

2. 1. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

V (teď již předloňském) roce 2011 zamávalo AMD léta budovaným systémem značek svých produktů, a rozhodlo se začít odznova. Novým symbolem firmy se měla stát značka Vision, pod kterou přísluší procesory všech cenových hladin. Jenže neuběhly ani dva roky, a vedení firmy se už údajně chystá zařadit zpátečku. Motiv Vision má skončit a z tváře AMD se zcela ztratí.

Vision (respektive velkými písmeny VISION) dle webu SemiAccurate zmizí z propagačních materiálů a log, používaných společností (výrobci PC si tedy budou muset opatřit nové nálepky). Nepůjde nakonec o tak závažný zásah, neboť přímo v názvech svých APU a CPU firma slovo Vision nemá, byť například na svých stránkách hovoří o „technologii Vision A10“. Firma by koneckonců klidně mohla začít propagovat spíše značku APU, neboť tuto zkratku i tak používá exkluzivně.

SemiAccurate také zmiňuje jednu zajímavou drobnost: APU Richland údajně budou dále používat označení A10 a A8 (jakož i Athlon pro kousky s deaktivovanou grafikou). Řadu A6, která byla v generaci Trinity degradována z čtyřjádra na dvoujádro, jakož i všechny řady nižší, ale převezme APU Kabini. To bude založené na jednoduchém úsporném jádru Jaguar a tvoří tedy pokračování platformy Brazos. V portfoliu se ovšem nyní posune výše, když kromě značek E1 a E2 dostane k dispozici i označení A4 a A6. Kabini (v provedení BGA, pájeném na desku) tedy ovládne celý lowend.

Logo AMD Vision

Není jasné, co bude AMD dělat s Richlandy s vadným jádrem, možná je však upotřebí na Athlony či Semprony. Také nevím, jak si Kabini v řadě A6 a A4 srovnat se zprávami z Fudzilly (zdezde), dle nichž čtyřjádrové verze tohoto APU ponesou označení X4. Za několik měsíců ale asi uvidíme, kdo měl v tomto případě lepší přehled…

 

Upřímně řečeno, sám se opuštění „Vize“ vůbec nedivím. Pravda, z času na čas jsem si použití onoho slova u toho či onoho výrobku všiml (například když jsem při jisté příležitosti otevíral Vision Engine Control Center). Ale to je tak vše. Po vyslechnutí zprávy o konci značky byla má reakce cosi jako: „vida, na tu bych málem zapomněl“. Velmi pochybuji, že by běžnému konzumentsvu přešlo toto slůvko do krve o moc víc než mně. I ve firmě teď asi usoudili, že se nový marketing neuchytil. Prakticky asi jediným efektem mohlo být, že si neznalý zákazník řekl: „aha, nějaká novinka“. Takový účinek však logicky nemohl být než dočasný.

Loga Vision na webu AMD
Loga Vision na webu AMD

ICTS24

Těžko říct, zda se AMD posléze vrátí ke konvenčnějšímu značení. Osobně bych dal přednost tomu, kdyby se v sortimentu opět objevily tradiční jména, jakými byly značky Athlon, Duron či Phenom. Když nic jiného, o „písmenkových“ řadách AMD se nám novinářům totiž kolikrát píše trochu krkolomně.

Zdroj: SemiAccurate