Názor k článku 7nm Radeony Navi vyjdou v Q3 2019. Jsou levnější než Radeon VII, ray tracing je otázka od JirkaK - ale DX12 a Vulkan/Mantle přece jsou grafická api,...

  • 2. 5. 2019 11:30

    JirkaK

    ale DX12 a Vulkan/Mantle přece jsou grafická api, které volají funkce grafiky na nízké úrovni, tzn že to api nemá žádnou velkou logiku (resp. nemusí se použít) a vývojář si to může napsat na míru své potřebě a volat přímo GPU. Podobně je tomu i ta konzola SONY má dvě grafická API, jedno low a druhé high level. Pokud by se zásadně změnila architektura čipu, tak vývojáři používající high level API budou fajn, protože kompatibilitu zajistí přímo SONY interními změnami v API (tedy to co na PC dělá driver grafiky), pokud ale vývojář používá low level api, může se dostat do problémů pokud nová architektura takové volání neumožní nebo se může chovat nevyzpytatelně.

    Nicméně zpětnou kompatibilitu bych jako důvod neviděl. Sony určitě vypsalo na dodavatele čipů pro konzole soutěž, chtěli nějaké parametry, nějakou cenu a to evidentně dokázalo nejlépe nabídnout AMD, případně jako jediné.