On se Ray Tracing bude zatím motat v "bludném kruhu", kdy aby si za něj byli zákazníci ochotní platit, tzn. hromadněji upgradovat z hi-endových Pascalů, nebo dokonce aby po tom byla poptávka v mainstream sektoru, tak by s ním musely být dobře fungující a optimalizované implementace v mnoha hrách, které výrazně nezasahují výkon a přináší viditelná zlepšení.
Jenže aby studia měla motivaci na RT implementacích ve velkém pracovat, musí být na trhu dost lidí s grafikami, které to zvládají, protože jinak to pro ně také nemá moc smysl.
Proto souhlasím, že je tu klíčová ona podpora Nvidie, která k tomu musí studia motivovat, aby se to mělo šanci prosadit plošně.
Co už je méně sympatické - Nvidia si nechá tuto podporu proplatit zákazníky zamražením poměru cena/výkon u grafik.
Klíčové ale asi stejně bude, v jaké podobě se RT podaří do her dostat v příštích 1-2 letech řekněmes, tzn. v prvních implementacích. Pokud v celkem dobré, může to nástup RT do mainstreamu akcelerovat, ale pokud to bude fail, tak to může zamrazit masivní rozšížení RT do her a mainstreamových grafik třeba na dalších 5 let.
To, že AMD nemá peníze na takovéto experimentování ani ta tak plošnou podporu herních studií, je opravdu záležitost těch financí a je blbost je kvůli tomu pomlouvat. Nemůžou si dovolit dávat stovky miliónů dolarů na extrémně nejisté projekty, potřebují hlavně mít použitelná "rasterizační" GPU jádra pro široké spektrum zákazníků, RT je aktuálně experimetální hi-end nadstavba.
To, že teď už určitě pracují na nějakých možnostech vlastní RT akcelerace v budoucích grafikách je jasné, protože pokud by se to Nvidii povedlo a řekněmes v horizontu 2-4 let se RT začalo prosazovat do mainstreamového hraní, tak by pro ně mohlo být fatální, kdyby ani za pár let žádné RT grafiky neměli, ale nemyslím že s tím neutně musí tak spěchat.
A taky si určitě tímto vyjádřením AMD uklidňuje akcionáře, kteří ze situace, kdy Nvidia má novou technologii můžou být nervózní. Takto jim AMD říká - nejsme úplně mimo, taky něco mít budeme. Co budou mít reálně a kdy se uvidí.