Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku AMD uvádí „nové“ Radeony RX 500X. Přeznačování Polarisu je tu, ale jen pro trh OEM. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
  • 12. 4. 2018 16:04

    dom324

    Je tam bottleneck a jmenuje se geometrie. A ví se o něm už dlouho.
    Pokud vezmete V56 a V64 a nataktujete jádro i paměti na naprosto shodné hodnoty, budou mít karty rozdíl ve výkonu 0-2% (zdroj Gamers Nexus a další) - o cca 10-15% více výpočetních jednotek více na V64, ale výkon na úrovni odchylky měření oproti V56.
    A Vaše teorie s poloviční Vegou pomalejší než Polaris nebude fungovat. Jádro GCN se dělí na výpočetní clustery (nechce se mi teď dohledávat ofiko označení), kterých může být 1-4. Každý výpočetní cluster má vlastní geometrický engine (pouze a právě jeden, tzn geom. výkon je přímo závislý na počtu clusterů). Polaris 10 má cca 2500 SP v 4 clusterech. Vega 10 má 4096 SP v 4 clusterech. A tady je ten zakopaný pes, proč Vega je taková jaká je. Technologie které měly zvýšit geometrický výkon nefungují, a tak má Vega geometerický výkon na úrovni přetaktovaného Polarisu 10 - což samozřejmě nemůže stačit čipu se skoro dvojnásobkem SP.
    Když tedy vydělíte výkon Vegy 10 dvěmi, dostanete fiktivní čip s 2048 SP ve 2 clusterech - to by AMD nikdy nevydalo, pro každé mainstream GPU by použili minimálně 3, ale spíše 4 clustery.