Tipoval jsem cenu kolem 8tis, ale přiznám se, že jsem vycházel z našich cen pro Sapphire Nitro+ RX 580 8GB při uvedení na trh, kdy se kolem 8tis pohybovala. Tady ty neref.verze budou tedy asi dražší. Frekvence nevypadají špatně, v ref.verzi základní takt začíná tam kde končil boost u neref. RX 580...takže dobrý refresh. Navíc kousky pouze s 8PIN (oproti 6+8PIN na RX 580), to taky nevypadá špatně. Uvidíme co ukážou testy a jaký bude poměr výkon/cena.
Taky se blíží bláznivé svátky, takže cena může být i proto trošku více nastřelená.
Nevím, mohl by jsi mi to prosím napsat kolik má fps RT 2070 a 2080Ti v tom Tomb Riderovi, abych to nemusel hledat na netu, vypadá to že máš detailní přehled. A ještě moc prosím o soupis her ve kterých to mohu již dnes zapnout. A u těch her, které byly na seznamu nVidie a zapnout to nejde bych prosil datumy, kdy přesně bude ten RT možno zapnout, díky.
Tak 590 je zajimava/nezajimava podle toho, z jakeho konce se to vezme. Pokud to beru vzhledem k soucasnym cenam 1060 (czc) a nebo chci kartu do 10k tak je cena od 7800 za slibovany 12% narust vykonu dobra nabidka.
Pokud mne hranice 10k netlaci, tak je pak lepsi sahnout uz po 1070, ktera zacina okolo cca 10500,-.
Jinak pokud by rozumna edice 590 stala 8k a 1070 rekneme tech 10500, tak vykon/cena bude porad ve prospech 590, prtoze 1070 nebude ani o 20% rychlejsi.
Na jednu stranu pravda (to se dá říct i o Vulkanu, DX12), na druhou stranu: kolik bude těch, co si zapnou ray tracing a budou se kochat prostředím? Velký počet to nebude a hlavně si to budou moci dovolit defakto jen v singlu, protože v mulťáku na to není čas a řeší se tam plynulost obrazu (často čtu požadavky typu 144Hz (fps) v 1440p), takže nějaké RT srandičky co žerou výkon jako prase budou povypínané.
A to že AMD nebude mít nic. Ano, nebude. Ale jak správně uvedl šéf jejich grafické divizi (nebo kdo to byl), dokud RT nezvládnou i lowend grafiky, tak nemá smysl se do RT hnát. Největší prodeje jsou v lowendu a mainstreamu.
NV udělala krok dobrým směrem, někdo s tím začít jednou musel. Teď se to bude nějakou dobu nějak vyvíjet a uvidí se, jak to dopadne. Opět příklad DX12 a Vulkan. Koukni jak dlouho jsou k dispozici a jak moc se využívají. Přitom i tahle API mají svá opodstatnění a jasně ukázala, že přinášejí lepší využití GPU i CPU (a tedy i více výkonu).