Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Radeony RX 6000 tvoří dvě GPU s 5120 a 2560 shadery, ale sběrnice jsou jen 256 a 192 bitů?. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
  • 23. 9. 2020 11:57

    Alich

    Ja to vidim nasledovne. "APU" na zakazku pro MS a Sony maji mit nejaky vykon (stabilni nativni 4k s 60 FPS, nebo az 120 FPS pri snizeni detailu a rozliseni), tedy zrejme nekde mezi RTX 3070 az RTX 3080. Kdyz vezmu v uvahu optimalizace pro konzole, jak na strane HW, tak SW, ale zaroven i jista omezeni jako prikon, tak mi +- stejny vykon vychazi pro herni grafiky. Nemyslim si, ze GPU v konzolich se bude vyrazne lisit od GPU pro PC graficke karty - architektura je stejna.
    Kdyz se podivame na nejake vysledky ohledne RTX 3080, kde se da snizit spotreba o cca 60W (cca 17%), ale FPS klesnou pouze o 5%, tak si myslim, ze podobny efekt bude i u AMD chipu. Tedy pokud prikon XSX ma byt kolem 200W, tak v pripade PC chipu by radikalni zvyseni prikonu nevratilo vykon (FPS) umerne. Ve vysledku si myslim, ze PC chipy budou rychlejsi (ale ne o moc) a take budou mit vetsi prikon.
    Z tohoto pohledu se mi zda byt varianta GDDR6 realnejsi nez HBM. Ale jak tu psal tynyt - to, ze AMD mlci muze znamenat 2 veci, bud neco dokazali utajit a RDNA2 kopne RTX 30x0 do riti, nebo to zadna velka slava nebude. Ja osobne se priklanim k druhe variante (uz jen s pohledu, ze AMD se ted zrejme zameruje vice na CPU) s tim, ze AMD bude konkurovat prikonem a cenou.