Odpovídáte na názor k článku První fotka Radeonu RX 6000. Asi ne „Big Navi“, ES má malé GPU a 256bitové paměti. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Ten dvojnásobný počet jednotek v Ampere proti Turingu nepřináší 2x výkon. Jednak půlka těch jednotek je spojená s INT pipeline Turingu, takže absorbuje zvýšení IPC, které přinesl Turing. Druhak jsou i další úzká hrdla výkonu (RAM). A ten výkon samozřejmě nakonec vždycky limituje spotřeba/TDP.
Tudíž AMD nemusí nutně mít stejný počet shaderů, spíš naopak by to teď i mohlo vypadat, že Radeon s menším počtem jednotek/vyšším taktem by mohl výkonem odpovídat Ampere s vyšším počtem jednotek (a nižším taktem), tj. něco jako bylo u GCN versus Kepler/Maxwell, jen ted obráceně.
Teď u Turing vs RDNA byla skoro parita ve výkonu GPU se stejným počtem jednotek (RX 5700 je poměrně blízko k RTX 2070,oboje 2304 shaderů). U Ampere je zdá se výkon na jeden shader GPU relativně nižší, ergo RDNA 2 asi bude relativně mít stejný výkon jako určité GPU Ampere při nižším počtu shaderů.
Ovšem to je odhad. Uvidíme samozřejmě jak to přesně dopadne, ještě není známé, jaké přesně "IPC" bude RDNA 2 mít. Jo a to mluvím o klasickém výkonu v rasterizaci, mimo ray tracing, kde je to s porovnáním výkonu zatím úplně střílení do prázdna.